|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW-fantaster, Tänkte bara informera om vår kommande träff. Nybörjar special på BMW Sort Clubs träff på Kinnekulle den 8e Juli. Eftersom Kinnekulle är en mycket skoj bana och har bra faciliteter så provar vi ett lite annorlunda grepp på denna träff. ALLA BMW är hjärtligt välkomna att komma vara sig man vill köra eller inte. Att komma och ställa ut sin bil kostar ingenting, men vi kommer inte att ha någon jurybedömning eller liknande. Finner man att det verkar intressant att prova på att köra så kan man på plats lösa ett stödmedlemskap (300 kr) och betala en banavgift (250 kr) och sedan prova på att köra en dag. Om man sedan vill köra på fler träffar så kan man uppgradera till ett fullvärdigt medlemskap (900 kr), alltså lägga till 350 kr och få komma på återstående BMW Sport Club träffar utan att betala nått ytterligare för detta. Observera dock att man måste gå licenskurs och lösa ut denna licens för att kunna köra mer än en gång per säsong. Precis som tidigare kan du som enbart är medlem i BMW Club Schweden komma och köra för avgiften 400 kr. Observera att det gäller samma villkor vad gäller licens. Alltså bara en prova på gång per säsong, sedan gäller att du måste ha racinglicens. Väl mött på Kinnekulle. BMW Sport Club PS, sprid gärna ordet. /VP | |
|
Hej! Jag tycker det verkar kul, men jag saknar hjälm och lämpliga kläder. Går det att låna/hyra? |
|
|
Hjälm har säkert nån att låna ut, men jeans och en bomullströja har du väl ändå själv!? Du behöver inte ha en superhjälm, typ motorcykel ellr moppehjälm kan du säkert skrapa fram. Välkommen! /VP |
|
|
Kinekulle e en väldigt trevlig bana, har kört där ett antal varv/gånger med min Nissan. Vadå en gång per säsong å sedan racinglicens ? Varför så hårda regler ? Jag har kört bana ett par år nu å jag har ingen licens :-/ //Ticco OO=00=OO __--------__ BMWCS # 4508 200SX OGS # 17 |
|
|
Vi har så "hårda" regler därför att vi inte vill ha ett kaos liknade det som uppstår på tex en dag på racerbanan och dyligt när folk som inte fått några instruktioner fladdrar runt på banan. Licensen säkerställer att man vet hyffsat vad som gäller på en bana, tex vad flaggorna betyder och allmänt hyffs. Förhoppningsvis har man också snappat upp en del vad gäller körteknik under uppkörningen också. Dessutom finns det en personförsäkring inkluderad i licensen. Vi ser vår verksamhet som en förarutveckling som syftar till att lära sig hantera sin bil på ett säkert sätt. Att det sedan är ännu mer skoj att köra när man väl börjat fatta galoppen är ju ingen nackdel.... /VP |
|
eddie |
e intresserad av detta men var ligger banan lite detaljerat?? Montana |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.