AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
744

Byta min 328a mot 318IK -87?

Bilen ifråga är denna.
Länk

Antal ägare: 19
I trafik första gången i Sverige: 1987-09-08

Vad tycker ni?
Är det minus med "Rally" stylingen?

Det som jag ser som plus är att den har M10 motorn, fast rätt många ägare dock..
Det räcker ju med att en av dessa ägare struntat i att serva bilen så kommer jag få lida..
Ska jag vänta på ett bättre exemplar?

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Min spontana reaktion var, nej NEJ! Men är väl bara att åka och ta en titt om du nu envisas. Med 80% säkerhet bara skit. Men det lyser väl igenom ganska snabbt om den varit hårt körd och dåligt skött. Mycket klonk i ojämnheter, skak i ratten vid bromsning, sladdrig växelspak, skrap i lådan när man varvar högt på 1an och växlar snabbt till 2an samt 3an, ovanligt högt klonkljud vid växling eller allmänt glapp i drivlina är väl några punkter du kan kolla på.
Motorn får man väl bara hoppas att dom bytt olja på... Annars är det väl bara att lyssna efter missljud och kolla på oljan
Svensksåld... kanske läga att ta en titt under bilen! Och under kjolarna,,,

16 000 låter mycket, då ska den verkligen vara i bra skick maskinellt och hyffsat fri från rost!

Och frontspoilern sitter snett!
Tack för dina åsikter, jag fick också de vibbarna men ögat lockades av rally stuket..
Synd bara att det inte fanns fler bilder..
Aja, funderar på om jag ska hålla mig till BMW eller leta efter nått med lägre förbrukning..
Vill ha en bil för max 10K som drar under 0,7L/milen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.