|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| Om du börjat med att beskriva att du hade ett intermittent startfel även innan du började med Carsoft så hade du snabbare löst problemet. Men slutet gått ... | |
| ja efterklok kommer jag ingen vart med Nu funkar det i alla fall ha det bra | |
|
hej när du hade ditt problem med att bilen inte startade. Gick startmotorn när du vred nyckeln till start läget?. När startspärren är aktiv går startmotorn då?. min bil har ståt ganska länge med dåligt batteri. Nu så har jag ett helt nytt batter som jag har laddat har mätt på det och får ut ca 12,6 volt ur det har även haft bort startmotorn och lämnat in den har fått solenoiden utbytt mot en ny. Men bilen startar endå inte inte ett ljud från startmotorn när jag vrider nyckel till start. All el i bilen fungerar normalt. har provat att slå in en kod inavigation till den startspärren när jag slår in den koden så hör jag att det knäpper till en gång från tändningslåset. någon som har en ide om vad problemet kan vara. har även provat båda mina fjärr nycklar med samma resultat. innan det blev så här så provade jag att starta med ett dåligt batteri då smattrade om start motorn. så då laddade jag det batteriet men var tvungen att låsa bilen med nyckel idörrlåset kan det ha hänt något då?. MVH Jocke |
|
| hej byt ringen runt nyckeln på rattstången så tror jag det funkar | |
|
ok men ska startmotorn gå eller inte när startspärren är på?. MVH Jocke |
|
| då går den inte | |
|
hur är det med bensin pumpen då?,går den när startspärren är på?. eller kommer det inte någon ström till den också. |
|
|
Hejsan. Lyfter denna tråden lite. Har problem med att bilen inte startar. Är en E36 325 cab från 94. Försöker jag starta bilen så går den på starten. Men pumpen går inte, och jag får ingen gnista. Har bytt vevaxelgivare. Kamaxelgivare. Huvudrelä. Bränslepumpsrelä. Kopplat ur larmet. Men börjar nu fundera på om det är EWS som är problemet. Så min fråga är följande; Om min EWS kodning hade varit felaktig. Hade motorn ens gått runt på starten när jag vridit om nyckeln? |
|
|
Själva startmotorns funktion behöver inte nödvändigtvis vara spärrad av EWS. Isf hade det varit enkelt att gå förbi denna spärr genom att puffa igång bilen... Så det pekar nog helt klart åt att din startspärr är boven i dramat. FP |
|
|
Har kollat lite nu, och bilen verkar inte vara utrustad med EWS. Så kan inte bero på det. Nu har jag verkligen ingen aning om vad det är som skulle kunna vara fel. |
|
|
Kanske inte EWS i form av den utrustning som man har i lite nyare modeller. Men startspärr i någon form har du eller? Svårt att spekulera på distans, kom felet utan anledning eller i samband med annat jobb på bilens system? Sitter nåt eftermonterat larm? Det är inte ovanligt med eftermonterade startspärrar, tillsammans med larm eller helt separata. FP |
|
|
Tack för ditt svar. har en tråd här där jag beskriver problemet lite mer ingående; Länk Har kommit fram till att bilen har EWS 1. Vilket då betyder, ingen antennring och ingen ews box. Men startspärr finns det allt. Felet har kommit av sig självt. Bilen har stått utan batteri en längre tid. Antar att det är det som orsakat det, Sitter bara ett Meta system, för centrallås. Vet inte ifall man kan klassa det som larm? :D |
|
|
Det hade inte varit dumt om du hade hänvisat till tråden i 3-forumet direkt... Återkommer. FP |
|
|
Fungerade inte min länk? |
|
|
Jodå, men efter ett dygn på 5-forumet så är kanske det är några (fler än jag) som grunnat på problemet utan alla bakgrundsfakta. Dubbelpostningar är inte så populärt... Men nu går vi vidare på 3-forumet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.