|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| det följde med en liten blå skiva för programmet Och coden säger vissa att man ej behöver Nu går jag in i CS v 65 ska jag gå in på specialfunktioner och sen synkc ? Jag vet att det är något med detta | |
| nu har jag bogserat den till en liten verkstad och han fick fram startspärr ur funktio | |
| hasso du ska ej mot örebro ?? Så får du tjäna en slant synkronisera ews och dme | |
|
Tycker du läser svaren i tråden dåligt. Problemet med coder mellan EWS o DME är en hel vetenskap,jag själv håll på länge innan jag fick till min 328. Då användes flera olika interface o program och en hel del djupa veck i pannan. Här är den tråden Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| håller med dig Var hos en kompis som har ett ännu häftigare instrument och fick fram att startspärren ligger i Jag funderar om jag köper en nyckel för 800kr då startar den Och bmw ska ha 640kr för att bara kolla felet vad tror du | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
DÅ tar vi det en gång till !! Nyckel är inte kodbar utan det är bilen som kodas till nyckeln så det spelar ingen roll om du köper en nyckeln bilen startar inte för det då det inte är nycklens överföring till EWS som är felaktigt/raderad utan koden mellan EWS och DME. Jag har aldrig testat att synka EWS och DME med Carsoft och vet inge heller som gjort detta så jag är nog inte så pigg på att göra det heller. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| pelle israelsson har ej tid synd men carlsson bil ska köra en felsök för 640 kr Får dom fram samma då? startspärr ? Då tycker man ju att det är att kasta pengar i sjön Eftersom det redan är konstaterat Tar dom extra för att synka också?? | |
| Beställ då tjänsten att koda EWS mot DME enbart, så kan det inte bli fråga om felsökning. I övrigt, var lyhörd för de tips som Hasso och trucker lämnar. | |
| jo har märkt det . men detta är örebroare när jag var där sa dom att dom måste köra felsökning först Och kunden får ej vara närvarande ???utan lämna bilen och sen ringer dom ??? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Pelle på Bil o El har enbart Bosch diagnos för närvarande, då en laptop med carsoft havererat och är fullbokat med jobb. Dom har inte heller kört EWS=DME synk med carsoft mig vetligen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Kontakta en annan verkstad då? | |
| jag har ringt runt men bara carlsson bil kan det får jag i svar Vill ju ej bogsera hur många mil som helst | |
| nu har bilen varit på carlsson bil Och dom säger att bilen hittar ej koden till ews boxen?? Och att man måste köpa en ny box?? Ge ett råd om det måste bytas box? | |
| hej vet någon om jag beställer en ews box kan man sätta dit den själv och det ska fungera?Det är ju bara snabbkoppling | |
| kan ingen svara på om det bara är och byta | |
| Eftersom den skall "synkroniseras"/kodas mot DME så är det väl troligen inte bara att plugga in den, nej. | |
| aha så då måste man lämna in den?? Men kan den gå sönder av att jag körde ett ej fullt installerat carsoft 65 ?? Den hände samtidigt som alla servicelampor tändes gröna Tidigare har dom varit svarta | |
Skulle förvåna mig att du skulle kunna påverka/förstöra EWS modulen utan att gå in under special menyn i Carsoft för att synkronisera EWS-DME ingen har iallfalla lyckats med det konststycket tidigare. Men eftersom du inte beskrivet exact vad du gjort är det inte lätt att ge några svar.Men du kanske inte har koll på vad du pysslade med utan gjorde som barnen, testade allt menyerna med en gång ? Du lyckades tydligen att återställa servcieindikatorn hur bar du dig åt då? Endast ny EWS modul är kodbar för att synka med DME mig vetligen av BMW. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
jag gick in service intervall reset och på erase error memory och körde alla där och perform dignostik ews tror jag var inne på spec funktioner och coding också Jo om jag beställer en ews kostar 50 dollar med bmw vill ha ca 700kr Då är väl den kodad till mitt chassinr ? Och är det bara sätta dit den då? Någon som provat? Jag ringde runt bmw verkstäder och fick flera svar att det funkar .Men också svar att dom bmw måste ta in den? När jag beställde ews idag så är dom så pigga på att beställa tid för byte Kanske jag inbillar mig att den behöver ej in på bmw .Och dom bara tjänar pengar på det Man blir misstänksam |
|
|
Om du hittar hela klabbet dvs nycklar/lås,EWS låda,DME box, så är du hemma. Snabbt så funkar det så här Nyckeln har ett chip med 2coder den ena är fast och unik,cod nr 2 ändras av DME vid varje start (100miljarder alternativ) När man stoppar nyckeln i låset läser EWSn den unika coden och gör en frågan efter den förendliga. Om båda svaren är ok så låser EWS upp DME. Så frågar du mig hur jag skulle gjort så skulle jag fixat detta själv (har aldrig lämnat in en bil på verk). Hittar du en gratis EWS låda så testa o byt, sitter under kickpanel oftast på vä sida. Annars lämna in bilen. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.