AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
14.362

HJÄLP har kört carsoft och nu startar ej bilen?

Sida 1 av 5
hej hasso är du hemma?? Får ej igång bilen verkar som codningen på nyckeln försvann när jag körde lite carsoft 65 Vad har jag klantat till för något??
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Varför lyssnade du inte när jag varnade dig i annan tråd?

Hursomhelst ta av batteripolerna minst 1tim och håll tummarna.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
ja man borde lära sig Men troddwe ej det var så farligt Nyckeln är högst 14 dagar gammal Om den ej startar sen Går det att återställa på datorn
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nyckeln kan du nog inte avkoda med carsoft däremot EWS enhetens synkronisering till DME, den kodning som finns i carsoft är i princip enbart till för byte till en ny enhet, dvs man sparar ned de gamla kodningen, monterar ny enhet och laddar tillbaka den.
Inget för amatörer, inte ens jag skulle ge mig på detta enbart i undantagsfall, vet ingen som försökt heller mig vetligen trots carsoftanvändande i 10 år. Det kan fungera i vissa modeller och ibland inte, instrumet som "förstörts" när användaren försökt byta språk i datorn tex.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ok Går jag in på CS 6,5 sedan special funktioner och sync EWS eller?
nu har jag haft bort batt kablar i ett antal timmar Men den startar ej i alla fallka jag måsta lämna in den hos carlsson bil dyrt dyrt Eller går det med sync ??
ma
106
mak79
525tds touring e39 1997
sync ews och dme ja... om det inte fungar kann du forsöke at koda om nycklen.. kommer inte ihåg hur men autodata 2.18 eller 3.18 kan fortälle dig hur om du inte har autodata skicka mig en mail då skall jeg se vad jeg kan hitte ut av hadde samme problem på min och det fungade efter omkodning av nyckel och det er rätt lätt
fick du mailet MVH jojk@tele2.se
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den enda kodning du kan göra själv på nycklen är initieringen för fjärrmanövreringen till centralåsen om du har originalcentrallås.
Det är inte nycklen som kodas till startspärren utan bilen som kodas till den specifika nycklen.

Länk
jo jag har förstått det Men när jag ska in i programmet vill dom ha en cod Var hittar jag den för att aktivera
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är det inte dags att förklara ordentligt vad du menar ??
Väldigt svårt att gissa vad andra håller på med.
I vilket sammanhang ska du ha en kod ? för att aktivera vad då vilket program ska du in i som du inte kommer in i? Är det syncken för EWS-DME som kräver en kod ??.

Länk
ve
69
ventus
320D -02
Ursäkta om jag låter otrevlig,men om du inte vet hur man ens installerar windows baserad mjukvara... då ska du inte ge dig på bilens elektronik.
ja nu är det så att jag har installerat många mjukvaror Jag trycket på start -alla program-carsoft-bmw Då kommer en fråga om jag vill aktivera trycker jag ja då vill den ha en cod
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Och hur kunde du köra Carsoft tidigare då så du lyckades sabba EWS=startspärr. ?? utan att ange nån kod vilket inte behövs när det är rätt installerat och man startar det på rätt sätt o ikon...................... För övrigt så håller jag med ventus ovan.

Länk
hej sen är den andra frågan För att synkronisera går jag in på CS v 6,5 och sedan var går jag sen?
ja jag kanske är värdelös Men jag har installerat som man ska tror jag Men varför vill dom ha en kod?jag var inne och skulle kolla fel på bilen då hände detta med ews
och glömde varför säger window microsoft ifrån ibland och släcker programmet
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det händer inget med EWS av sig själv utan det måste du sabotera själv i programmet under specialfunktioner isåfall, bilen startar förmodligen inte av någon annan anledning. Att windows släcker programmet händer enbart någon enstaka gång, annars är det installationsfel.

Länk
jag ska gå igenom det en gång till Visst har jag sabbat det själv men jag har frågat flera ggr hur jag synkar ews
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej

Ang "code" så fick du väl en "kod" när du köpte programmet?? "Hittade" du programmet på nätet så finns det en uppsjö av varianter, vissa fungerar bättre än andra. I de flesta "paket" finns en beskrivning på hur man ska gå till väga för att få det att fungera.
Har du alltid fått upp "code" frågan så är det nog inte carsoft som orsakat att din bil inte går igång.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Och eftersom vi inte vet hur man synkar EWS med DME så har vi också svarat. Finns inget som säger att det går heller, varför inte prova hjälpmenyn i carsoft.
Därför erfarenheten säger RÖR inte det som fungerar.
Frågan är ju vad du skulle in i specialmenyerna och göra ?
Och hur kom du in där utan kod tidigare ? har aldrig fått den frågan förövrigt men förkommer nog enbart i originalprogrammet.
Som oerfaren användare så använder man enbart diagnsoavläsning och reset av felkoder samt servcieåterställning/programering.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.