AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
734

Handtag skuffucka 525 touring

To
12
To A
525D Touring -02
Någon lustig person har försökt rycka upp skuffen med det resultatet att handttaget till skuffen gått sönder. Det har spruckit vid samtliga fästpunkter och hängde bara i kablarna när jag kom ut till bilen. Är det någon som vet vad ett sådant kostar, om det är lönt att ta det via försäkringen eller inte? Går det att flytta över den lackerade utsidan till ett nytt handtag? Går det att köpa enbart handtag då själva nummerskyltsbelysning och öppningselektronik är helt?
Läste någonstans på det här forumet att själva handtaget kostar 1200 kr i kromutförande. Vill man dessutom ha den lackerad i bilens kulör kostar det ungefär lika mycket till.
Visa användare
137
oo=00=oo
520d x-drive, 2016
525i Touring -01
Det fungerar att bara byta själva lampdelen. Bänd förstktigt av den lackade delen om den är hel. Köp sedan ett handtag (jag köpte mitt på ebay.de), limma fast den lackade delen på det nya handtaget.

Med handtaget följer det med ett löst hölje som ska lackas i bilens färg. Sätt på din gamla del istället för den om lacken är ok och om du får lös den hel.

Det fungerade klockrent för mig. Minns dock ej vad det kostade.

OO=00=OO
Visa användare
137
oo=00=oo
520d x-drive, 2016
525i Touring -01
Måste förtydliga lite! Med lampdelen medföljer även öppningsknappen och strömanslutning. Allt sitter gjutet så det går inte att dela på. Den lackade listen går dock att föra över.

OO=00=OO
To
12
To A
525D Touring -02
Ok! Tack för svaren. Beställde ett nytt idag hos BMW, kostade endast 505kr med krom, 495kr för ett grundmålat. Tog ett kromat så slipper man krånglet med lackering eller flytt av den gamla utsidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.