AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.038

Vilken årsmodell är min bil?

Det står att den är tagen i trafik 1996-10-22, jag har tolkat att den är 97a eftersom den är uttagen så sent på året.

Vad gäller?
bm
121
bmwpower26
Bmw 320ci -02 2,2l -170hk M54.
97 a....
Det beror ju helt på när den är tillverkad. Kolla upp det.
I det här fallet är det ju föresten lätt att se på bilen. Är den faceliftad så är det en 97, är den inte det så är det en 96.
Hur vet jag när den är tillverkad?

gå in på vv.se - fordon (på vänstra sidan), sen fordons & ägaruppgift och sök uppgifter om annat fordon. där skriver du in ditt regnr och validerar. sen står allt där ;)

MVH ///Bimmarkomanen
Eller med chassienumret på realoem, eller med regnumret på mekonomen, eller ...
Min bil var tydligen en 97a! =)
Adelson:
Faceliften kom 96.
Ja, i september 1996 kom den, som årsmodell 1997. Eller hur? :-)
Exakt!
Min 318ti -96 hade iaf facelift tillverkad april -96
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Bimmerkid:

kolla upp ditt chassinummer, sen går du inte på realoem.com och skriver in det där så får du upp vilken månad din bil är tillverkad.

// M.V.H. Daniel
Clubsport:
Då måste det väl ha varit utbytt i efterhand? Enl. realoem så skiftade man 199609 även på compacten, till årsmodell 1997 alltså. Ingen compact årsmodel 1996 på t.ex. blocket har facelift.
Adelson:
Jag köpte den fabriksny så inget har bytts i efterhand. Skumt, måste kolla in gamla kort på bilen.
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Det här är en bra diskussion - har hört om problemet flera gånger sedan tidigare. Har märkt att det gäller främst äldre importerade bilar.

Inte minst min bil - enligt papperna så är det en 93´a, men däremot ett antal gånger när jag försökte hitta reservdelar för den i Sverige stämde inte alls uppgifterna de har på Mekonomen och verkligheten.

Exempelvis, när jag skulle ha byttat kupéfiltret - de sålde ett till mig, sedan när killar på verkstaden öppnade panelen, hittade de inget - jag fick bevittna det med egna ögon.

Min bil är antagligen en 91:a med papper från en 93:a. Spelar ingen roll nu längre när den är så här gammal och kommer inte att säljas vidare men det händer ser man.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.