|
|
|
|---|---|
|
Det står att den är tagen i trafik 1996-10-22, jag har tolkat att den är 97a eftersom den är uttagen så sent på året. Vad gäller? | |
| 97 a.... | |
| Det beror ju helt på när den är tillverkad. Kolla upp det. | |
| I det här fallet är det ju föresten lätt att se på bilen. Är den faceliftad så är det en 97, är den inte det så är det en 96. | |
|
Hur vet jag när den är tillverkad? |
|
|
gå in på vv.se - fordon (på vänstra sidan), sen fordons & ägaruppgift och sök uppgifter om annat fordon. där skriver du in ditt regnr och validerar. sen står allt där ;) MVH ///Bimmarkomanen |
|
| Eller med chassienumret på realoem, eller med regnumret på mekonomen, eller ... | |
| Min bil var tydligen en 97a! =) | |
|
Adelson: Faceliften kom 96. |
|
| Ja, i september 1996 kom den, som årsmodell 1997. Eller hur? :-) | |
| Exakt! | |
| Min 318ti -96 hade iaf facelift tillverkad april -96 | |
|
Bimmerkid: kolla upp ditt chassinummer, sen går du inte på realoem.com och skriver in det där så får du upp vilken månad din bil är tillverkad. // M.V.H. Daniel |
|
|
Clubsport: Då måste det väl ha varit utbytt i efterhand? Enl. realoem så skiftade man 199609 även på compacten, till årsmodell 1997 alltså. Ingen compact årsmodel 1996 på t.ex. blocket har facelift. |
|
|
Adelson: Jag köpte den fabriksny så inget har bytts i efterhand. Skumt, måste kolla in gamla kort på bilen. |
|
|
Det här är en bra diskussion - har hört om problemet flera gånger sedan tidigare. Har märkt att det gäller främst äldre importerade bilar. Inte minst min bil - enligt papperna så är det en 93´a, men däremot ett antal gånger när jag försökte hitta reservdelar för den i Sverige stämde inte alls uppgifterna de har på Mekonomen och verkligheten. Exempelvis, när jag skulle ha byttat kupéfiltret - de sålde ett till mig, sedan när killar på verkstaden öppnade panelen, hittade de inget - jag fick bevittna det med egna ögon. Min bil är antagligen en 91:a med papper från en 93:a. Spelar ingen roll nu längre när den är så här gammal och kommer inte att säljas vidare men det händer ser man. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.