|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag verkar ha en ganska skum problem. Den ena framoken verkar inte fjädra tillbaka till sitt ursprungsläge efter att man har tryckt på bromsen. Detta trots att det inte fins rost på kolven och när man trycker med en skruvmejsel t.ex så är det hur lätt som helst att trycka den tillbaka. Klossarna fastnar ej heller någonstans då allt är rent på deras bana. Inga oljelekage verkar finnas och resten av bromsarna fugerar som de ska! Alla ideer är välkomna för jag kan inte tänka på vad som kan vara fel! Karl. Karl F. | |
|
Har verkligen ingen haft problem med bromsoken på 20 år gammla bilar? Körde i ca 40 mil igår och bränsleförbrukningen är skyhög. Kan det vara något annat som är problemet? Karl F. |
|
| När frambromsar kärvar trots att oken är okej, är det ofta bromsslangarna som är problemen. De delaminerar och blir liksom "för trånga" inuti, så att de fungerar som ett slags backventil... | |
|
Tanken hade slagit mig men då bromsarna är effektiva valde jag bort denna möjlighet. Men det är defintivt värt att testa det du sa. Tack för hjälpen. Karl F. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.