|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man välja? Dom ligger ju inte så enormt långt ifrån varandra i pris. Ska man leta vidare efter en fin 328 med m-optik eller nöja sig med en 325 med m-optik? M-chassi verkar inte vara så vanligt tyvärr. Tidigare har folk på detta forum sagt att 325 ska vara lite mer varvvillig och 328 ha mera vrid. Kan man översätta detta till att 325 är lite mer racing och 328 mer glidare? | |
|
325 är ju föregångaren till 328. 328 är en modernare konstruktion, drar mindre bränsle, är snabbare och är mer körbar än 325. 328 är både glidare och bus på samma gång. Ser ingen anledning att idag INTE välja 328, dessa är ju ruggigt billiga och utbudet stort om man kan klara sig utan M-paketet. Varken 325 eller 328 är särskilt vanliga med det riktiga M-paketet från fabrik, var ju ett dyrt tillval på en redan dyr bil och många valde M3 istället när det begav sig. Varför inte i så fall välja en M3 3.0 istället för att betala ett överpris för en 328 med M-paket från fabrik? Då får du ju både optiken och rätt motor. Och så mycket dyrare är inte M3:an totalekonomiskt om du hittar rätt exemplar, priserna har stabiliserats de senaste åren i takt med att utbudet av fina bilar minskar. |
|
|
Enda skälet till att jag inte kollar på en m3 är att försäkringsbolagen ska ha 35k/år för att jag ska få köra runt i den(sthlm, körkort i ett halvår. 26år). Annars hade jag tagit en fin m3 för flera veckor sen. Har ni något försäkringsråd på m3or så säg till. Skenförsäkringar funkar ej. |
|
| IMFA: Du har powerpost! | |
loftahammar |
Har en 328i M touring-97 med M-paket o M-chassi från fabrik, är hur nöjd som helst:) Mvh Robban Länk |
| Jag är ute efter en coupe | |
|
tror han enbart ville påpeka att han är nöjd med sin bil :) MVH ///Bimmarkomanen |
|
|
IMFA: Var osäker på var du bodde, M3+Sthlm och under 30 är ingen bra kombination för plånboken. 328 är inte speciellt billig den heller, de gånger jag kollat försäkring på M3 skiljde det inte mer än 4-5kkr upp/helår jämfört med en 328 och då tycker jag det är värt det för M3 är en helt annan bil. Enda tipset är att kolla alla bolag och be om offerter. Tar kanske en timme framför datorn men är klart värt det, kan skilja mycket. Skenförsäkring är precis som du säger inte att rekomendera. |
|
|
Har hittat helförsäkring på en 328 för 12k/helår. Billigaste på en m3a är 30k/helår. Går inte att jämföra dom. 26 år iår, körkort i oktorber 2007(1 skadefritt år räknas det som). Låst flerbilsgarage och hyresrätt. Garaget skiter bolagen i och likadant med åldern. För försäkringsbolagen är man en omogen 18 åring med en bil som står i ett högriskområde på gatan. Inget av detta stämmer med verkligheten men tycker bolagen så kan man inte säga emot direkt. 328 funkar försäkringsmässigt, det gör inte m3. |
|
loftahammar |
ja är 27år, 328-97 på Länk 6400kr hel/år, helt ok... Mvh Robban Länk |
| Trafik / Halv eller hel ? | |
loftahammar |
helförsäkrad, vågar inte annat:) Mvh Robban Länk |
| Hehe, får kolla med dom. På min 318is är dom mer än dubbelt så dyra som alla andra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.