|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Blunder: Borde vara skönast för dig att åka till BMW och beställa en instruktionsbok på svenska. elpe300 325'an: Länk |
|
|
På min M3 E46 finns inga sensorer i fälgarna utan abs-systemet känner av om något hjul rullar anorlunda, fick veta detta då jag bytte däck för ett tag sedan, den gula ringen med streckade paranteser är beläggvarnaren. /Micke Länk |
|
|
Hej alla, Tack för alla tips. Har inte hunnit kolla det än men ska testa imorgon. Vet inte riktigt hur man ska göra den här initialiseringen. Någon som kan skriva steg för steg kanske? Kan man bara åka in till BMW och köpa boken då, eller måste man beställa? Tack än en gång |
|
|
Hej alla, Nu är problemet löst. det var bara att vrida på tändningen till steget innan start och sen höll jag inne själva knappen med den symbolen på och efter ett par sekunder så slocknade den helt. har inte dykt upp än iallafall. tack för hjälpen :) |
|
|
det är min (O) som lyser på bilen, och det sägs vara beläggsvarnaren. Men nu är ju mina belägg relativt ny bytta, och inte slitna alls, men lampan lyser ändå. Så testade att vrida på tändningen i 30sek, men ingenting som slocknade. Däremot så såg jag att det FINNS en (!) sådan lampa på -95 m3. Vad gör den där om det inte är någon luftrycksvarnare? Mvh Alex |
|
|
Däcktryckskontrollen registrerar rullomkretsen på däcken. Är dte så att den lyser utan att ha punktering så kan jag upplysa om att den även känner av små förändringar. Ex: PYSpunka:-) Kommer självklart inte ihåg exakt hur man gör för att initera, men det var något i stil med: Håll in knappaen tills den byter färg från röd till gul (tror jag) Pumpa i rätt mängd luft. Håll sedan in knappen igen tills lampan släcks helt. Initeringen pågår....och slutförs utan att föraren får ett meddelande ang. detta Nu var ju detta 2 veckor sedan så du har förhoppningsvis redan löst det:-) M.V.H Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.