|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag satte på hard topen på min xz3 upplevede jag att ljudnivån blev högre än med tygtak!! Har någon upplevt detta tidigare? Har jag gjort något dumt? MVH | |
| Ja du har satt på hardtop fast det är högsommar ... | |
|
Highway Star: =)) Mmm Coupe |
|
|
Det var det enda sättet att få hem hardtopen när jag köpte bilen. Skulle kanske haft den i bakluckan ;-) Är det någon som har ett mer seriöst svar? |
|
| Ja jag tycker det blir lite mer vindbrus i min ialf (Z4 iofs men ialf)... Sufletten är ju framtagen för att täta överallt, Kanske svårt att få det 100% tätt när det är en eftermonterad hardtop? Det är vad jag tror.... | |
|
Intressant! Så kan det förstås vara även om jag inte gärna vill tro det. Vi får se om det dyker upp fler som känner igen fenomenet. |
|
|
Detta dilemma beror förmodligen på att Hardtopen INTE är justerad efter montering, vilekt ger ett högre vindbrus. Vanligt på Z4:an vet jag... Diskuterade det med BMW här i Sverige och de sa att de inte visste något om att man skulle justera HT:n vid montering på höstkanten.( det är ett par "distansskruvar " iframkant man kan justera bland annat) Tyske som krängde bilen sa att det hade han varit inne och gjort 2 ggr för att "det skall man göra sa dom på verkstaden när jag köpte bilen ny". Har för mig att det står om det i bruksen som följer med HT:n att man kan/ska justera den för optimal passform och komfort eller något i den stilen.. Prova! Es geht los... |
|
|
Ljudnivån ska vara avsevärt lägre med hardtop på Z3'an... om man inte har dragit åt den riktigt kan det dock bli mycket vindbrus... Du får helt enkelt prova om det hjälper att justera de bakre fästena eller nåt för den ska bli rätt tyst! /M Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
| Tack för tipset. Det är möjligt att jag monterade taket lite slarvigt. Ska prova igen. Det kändes som att vindbruset var från området där tak och vindruta sitter ihop. Det är ju bara 2 skruvar som sitter där. | |
|
Ja där kan det låta om man inte dragit främre skruvarna ordentligt... prova att trycka i framkant på hardtopen i mitten när du kör och se om det låter mer... gör det det så är det ju det som är problemet och då får du försöka dra åt mer helt enkelt. Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.