AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
711

hej hur stort batteri har ni?

jag undrar eftersom det sitter ett volvo batt i bilen jag köpte Man bör väl ha ganska starkt föt acc går ju för jämnan nu när det är varmt
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...ju mer Ah desto bättre.

Men fungerar din generator som den ska så blir det oftast inga problem ändå..

Mvh Janne.
jo 14,4 volt men jag tror att amp styrkan är litenOch ska batteriet fylla upp hela boxen ? Nu fattas det 5 cm på längden
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har du problem nu?

Vet du Ah-antalet som "Volvobatteriet" ditt har nu?

Är det mera kräm i det än ett normalt originalmonterat 316 batteri så är det ju bara bra...längden har ingen betydelse ;)

Mvh Janne.
Jag hade 55Ah i min E36 M3. Funkade både sommar och vinter.
55 eller 62Ah är ju standardstorlekar.

Ampere timmar spelar väl ingen roll direkt så länge du inte tänkte ha grejjer igång utan att ha motorn igång. Startström är en annan femma. Men det behövs inte mycket för en 316.
Helt korrekt.

När motorn går står generatorn för hela försörjningen.
ACn tar sin energi från vevaxeln.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag tycker det visserligen är bättre med mer amperetimmar än brukligt...man har ju lite strömförbrukning trots allt.
Bra med mer Ah när bilen är ståendes en längre tid låt säga på en längre semester el.dyl..
Roligt att ha lite kvar i batteriet när man kommer hem igen...Visst,startströmmen är ju trevligt att ha mycket av :),men oftast kommer det automatiskt med ett batteri med mer Ah i också(inte alltid dock).

Nu är jag ingen batteriexpert,men nog f-n skulle jag vilja ha ett med 150Ah i min 735:a t.ex...men för mig slutade sökandet efter lämpligt batteri med ett MINDRE energifyllt batteri än originalet t.o.m :)...Priset ni vet ;)
Men det fungerar det med :)

Mvh Janne.
det är på 55 a Och alla celler ligger på samma nivå Men det räcker att ha tändn på ca halvtim då startar den ej
glömde är orginalet långt som kåpan? Jag kollar tabeller över nya batterier
Här är Tudors rekommendation Länk
Jahaja, direktlänkar man blir det Exide i stället för Tudor (iofs samma sak).
och vet du ca priser Jag tryckte på detaljer men den sidan kunde jag ej öppna
Inte en aning om priser tyvärr. Vill du ha Tudor så se deras återförsäljarsida Länk

Tittade i ett par onlinekataloger och fick rekommendationer på batterier från 52Ah. Om du t.ex kör en stor stereo under längre tid med motorn avslagen bör du kanske satsa på ett större batteri och komplettera med stödladdning då och då. I normalfallet skall det inte vara nåt problem med ett litet (50Ah) till din bil.
Kanke ditt nuvarande batteri är utslitet helt enkelt?
ska kolla upp det imorgon Kan vara slut
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.