|
|
|
|---|---|
|
Det finns nackdelar med den fina sommaren. Elcabben har fått jobba hårt och har tydligen blivit trött på allt åkandet ;-) Problmet är att jag inte kan fälla upp cabben på min Z3. Det verkar som att det är glapp i någon kontakt, ibland går det i bland inte. Några tips på vad det kan vara för fel? | |
|
Hej följ nedanstående länk: Länk MVH Per |
|
|
Tack för snabbt svar Per! 49 minuter tar det att få sina problem med bilen lösta här. Vilken verkstad klarar av det ;-) Dessutom så är det gratis här. Ha en bra dag! |
|
|
Perman Hör gärna av dig hur det gick med elsuffletten. /soomg |
|
|
Jag klippte av kablarna till switchen och tvinnade ihop dem för att se om suffletten fungerar. Den fungerar inte. När jag ska fälla ner suffletten går den bara en liten bit sen stannar den, sen är den stendöd. Ska jag fälla tillbaka den till stängt läge, stendöd. Sen kan den fungera och stängs. Någon som har några bra tips. Nu ska jag titta på fotbollen. Sverige tvålar till Grekland med 3-0 |
|
|
Hej klippte du sladden vid microbrytaren? Det kan också vara så att det är brott på kabeln längre ned. Det borde också kunna få den följden som du beskriver. Det enda som microbrytaren gör är att tillsammans med öppningsknappen slå till de reläer som styr själva öppnandet. Du skulle kunna att prova att på något sätt få ut öppningsknappen så att du kommer åt anslutningarna. Om du då provar att jorda den gemensamma pinnen på den så borde caben fungera om det är brott på kabeln. Om det inte funkar då så finns brytaren som styrs av bromspedalen men då ska du även ha problem med bromsljuset. Sedan kan det även vara reläerna som styr öppnandet. Dessa sitter i skuffen bakom väggen till vänster. Men jag tror det är kabeln till microbrytaren då den rör sig med suffletten då den fälls. Lycka till och ta hjälp av någon som kan elektronik om du känner dig osäker på att hålla på och jorda öppningsknappen. MVH Per |
|
| Jag klippte av kabeln vid microbrytaren. Låter rimligt att det kan vara brott på kabeln. Tack för pra tips! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.