AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.117

Brutit av backspeglar och sparkat in dörrsida!

le
1
leo kes
Z3 2,8 -98
Hej!
Utan garage händer det mesta. Har blivit av med båda backspeglarna, fått höger dörrsida insparkad, bucklor lite här och där, skrapad av andra bilar mm.

Tänkte nu börja återställa och renovera. Var hittar jag nya backspeglar och vart bör jag vända mig för plåt- och plastskadorna? Kostnaden är en viktig bit så jag vill inte bara köra bilen till BMW och be dem fixa. Dessutom har Business CD-spelaren lagt av (Harman Kardon-paket).

BMW Z3 2,8 -98 och jag bor mitt i Stockholm.

hälsningar
thomas

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Vad hat du för självrisk vid skadegörelse ?? Borde ju bli billigare att nyttja din försäkring här än att stå för skadorna själv ...
Har du standardspeglar så har ju bildemonteringarna dem. Särskilt om du har en vnalig färg på bilen ska väl inte det vara några problem.
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Bara en personlig åsikt, kanske lika bra att byta till M-speglar om man nu ändå måste dit med nya, lite snyggare, men smaken är som baken.

Mvh/Rolle
Or
35
Ortovox
Z4 Coupe 3.0si -07
Beroende på hur stora buklorna är så rekomenderar jag helt klart att leta upp någon "buckelfixare" typ prodent, dentmaster osv. Hade 2 dörruppslag som jag fick fixat av Johan på prodent och det blev som nytt. Mycket billigare än omlackning men som sagt då får det ju inte va massa stora lackskador.

Har sett vad de kan göra med stora bucklor och det är imponerande så mitt tips är att kolla det.

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.