AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
919

Ev köp av z3...

Har länge tänkt att köpa en e30 cab. Detta är ju en ganska gammal bil och den är ju rätt övervärderad enligt mitt tacke (prismässigt). Så antingen blir det en 1.8l eller 2.8l z3 cab. Vad skulle ni satsa på? Denna bil ska ju bara rulla på sommarn... Är det viktigt att ha många häst under huven på en cab egentligen?

Och hur är det egentligen med svensksålda 2.8or ? Är de ovanliga? De som jag hittar verkar vara imp-bilar med riktigt vrålful inredning... Kommer inte överens med stolarna som jag har sett i bilarna heller..:) Fanns det inga sporstolar till dessa bilar?

Vad bör man ge för en serios, svensksåld, typ 97a el 98a z3 cab då 2.8liters... Respektive 1.8? Och vilket är mest lättsålt sedan när man nån gång ska sälja? Det verkar drälla av 1.8 och 1.9or där ute ju.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Tveklsöt 2.8.
Dels är den snyggare dels är den mycket rappare. En 1.8 duger om du ska glida runt, en 2.8 har du dessutom kul med.

En svensksåld 2.8 under 10.000 mil får du nog ge drygt 140.000-150.000 för.

Det fanns sportstolar till 2.8, men den är inte alls lika vanlig som de ordinära stolarna. Jag håller med om att det finns grymt fula inredningar till Z3. Den fulaste är nog inverterad bi-color röd-svart, där instrumenthuset, rattern och konsollen på passagerarsidan är röda.. Kombinerat med träpanel blir den ultimat jätteful.

Finns också riktigt stiliga inredningar till Z3, men man får leta ...

2.8 kommer vara mer lättsåld tror jag, definitivt
Satsa på 2,8 litarn, mkt trevlig karaktär. Fulaste interiören på 2,8:an måste än dock vara den ljusbeiga interiören á la nylonstrumpa - skilj den lite mörkare beiga.

Ex på den ljusbeiga med risk för att bli verbalt våldtagen... Länk

Kan bara hålla med highway star ang. att 2,8:an lär vara mer lättsåld...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.