AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.073

Billigaste försäkring?

Jag undrar om någon vet hur och var man får den billigaste försäkringen till vår z3 `97,
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Länsförsäkringar brukar vara bra att göra med!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Beror helt på din privata situation, vad du är ansluten till för fackförening, skriven på för ort, ålder m.m.
Länsförsäkringar är bra med sällan billigast. Kolla på Salus Ansvar, de brukar ge mig bäst pris.
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Du ska absolut kolla upp vad Vesta tar. Vi har vår hos dom och det är en billig premie.

Mina bilar: Länk
Mo
6
Montnoveau
Z3 Roadster 1.8 -97
Absolut billigast för mig var BMW Original Försäkringar.
En helt "vanlig" försäkring är det också, utan speciella krav (garage, rattkrycka, bara köra få mil och inte till jobbet etc etc)...

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Jag kör länsförsäkringar på bmwn och trygg hansa på volvon. Enligt min erfarenhet så är trygg hansa snäppet billigare, med likvärdiga villkor jämtemot t ex länsförsäkringar. Se dock upp för oriktiga försäkringsuppgifter hos trygg hansa om du tecknar genom nätet. Min postkod visade lägenhet när det är villa. Inte självklart att man uppmärksammar det i försäkringsbrevet. Blev tusenlapp billigare vid korrigering.
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
jag kan tycka att det där med försäkringar är ett mysterium, inte nog att det är väldigt beroende ens privata situation, det verkar bli ännu mer personlig dvs lite beroende vem som ringer och vem som svarar.

Hade Länsförsäkringar men Vesta blev ca 3000 kr billigare så det var inte mycket att fundera över.

Så jag tror du ska ringa runt till 5-6 st och kolla vad de kan erbjuda. Sedan säger min erfarenhet att vara "lat" och låta Insplanet göra jobbet åt en lönar sig inte. Det skiljde 6000 kr åt fel håll när de tog sig an att ringa och kolla efter billigaste försäkringen. Att det ska skilja 6000 kr på en och samma försäkringsbolag när man lämnar identiska uppgifter och det handlar om samma person förstår jag helt enkelt inte.

Ring runt. är mitt tips.

Mvh/Rolle
Om ni varit av med lappen nån gång så kolla vad det står för körkorts datum hos dem. För mig skillde det nästan 10år vilket gav en premie som låg c:a 3000:- för högt hos LF.

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Ringde runt till 8olika bolag, klart billigast var Vesta och Länsförsäkringar som har vart billigast hittils hamnade näst sist helt plötsligt....

När det gäller min XC70 så är det ingen som ens kommer i närheten av Länsförsäkringar dock, närmsta bolag ligger 1800:- från dom, så det finns mycket pengar att tjäna på att ringa ett par samtal!

//Daniel
Visa användare
639
Givetvis handlar ju allt om hur man bor och var, garage osv... Här i Arboga ligger en ferrari f430 - 07 på ca 10.000 kr om året att försäkra på länsförsäkringar. Så ibland är det bra att bo i en liten skit håla ;)
Fant.z4; Vad hände med ditt projekt - klart ännu!?
Visa användare
639
tvesovla: Ja what the fuck happend!? :).. Hehe nej det är tyvärr inte klart än, det har tagit längre tid än beräknat :( så ja man sitter ju här och är väldigt pissed över det, men som byggaren säger hellre att det tar längre tid och blir bra än att stressa fram nåt, Men det är på gång skulle tippa på slutet av juli lackat och klart....

Sorry för Off topic......
Tack för alla tips vi fått, nu är det bara att ta telefonen och sätta igång.

Visa användare
138
Skänebo
M5 -00
320 Touring -00
Kollade runt försäkring på våran nya 320 i förra veckan och passade på att kolla min egen pärla samtidigt. Döm om min förvåning när aktsam ville försäkra den!!?! Dom hade billigast premie med många bra tillägg.
Värt och kolla upp tycker jag.

"Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.