|
|
|
|---|---|
|
finns det någon här som kan hjälpa mig med dessa ord vad de betyder. tack på förhand. dichtsatz = nockenwelle = Zylinderkopf = Steuergeräet im tausch = Auspuffendblende = | |
|
Dichtsatz skulle jag tro betyder packningssats, men det är en gissning. Nockenwelle, det är ju jag, men annars betyder det kamaxel. Zylinderkopf är topplock. Steuergerät är styranordning eller styrdon, im Tausch betyder i utbyte. Kan det röra sig om en elektronikbox till motorns styrsystem som bytes? Auspuff är ju avgassystem, men Blende skulle kunna innebära kanske någon sorts avskärmning, t ex för värme, men jag är klart osäker på denna punkt. Kanske något annat svar dyker om som är mer välunderbyggt. |
|
|
tusen tack än så länge. skulle ju helt klart läst tyska i skolan om man visste om att man skulle bli bmw fanatiker :D anledningen till är att jag frågor är att jag sitter med en katalog om schnitzer s5an som säger vilka delar som är bytta. ska renovera motorn i vinter så är ju bra att veta vilka delar som är special o inte. det är ju så att hela styrboxen är utbytt mot en schnitzer modiefierad sak så de ser man ju. men det står egentligen "Ac Schnitzer DME - Steuergeräet im tausch" är det DME reläet de syftar på eller själva styrenheten enbart måtro? alla bilar har väl ett DME relä men vore bra att veta om de var ett specifikt scnitzer relä |
|
| Nockenwelle har rätt på alla punkter utom 'Aupuffblende", som helt enkelt är en avgasrörsförlängare (=det kromade slutröret). | |
| synd att man inte har kvar det tuffa slutröret :( går väl inte köpa nya delar till gamla schnitzer heller va? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.