AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.717

E34 AC har lagt av, hur veta om det räcker med service?

FredricF
ACn i min 540 E34-94 kyler inte mer. Bilen har gått långt (ca 25k) och ingen service av ACn har gjorts sedan jag köpte den (vid ca 18k).

Min fråga är: Är det sannolikt ett dyrt fel eller kan en enkel påfyllning få igång den?
Jag vet att ingen kan säga säkert men jag ser inget yttre fel och undrar om det finns nåt sätt att kolla upp om det "bara" är nivån som är låg.

Orsaken till att jag frågar är att plånboken är lite tunn just nu och jag vill inte spendera stora pengar på nåt som jag kan klara mig utan, även om det suger en del ....

/Fredric
Undrar också om det här, då jag har samma problem. Har läst en del om det och om man lämnar in bilen för påfyllning så gör dom alltid en provtrycking av systemet först. Sedan fyller dom på AC:n. Vad jag läst ska det inte va speciellt dyrt allt från 1000-5000kr Det är nog bara till att ringa runt och höra vad firmorna tar just där du bor. Eller så kanske nån här har en bättre idé=)

jonas
Sc
145
Schiklgruber
528i sedan -96
Här i Dalarna tar dom 595:- för funktionskotroll (läckage, felkoder m.m), klarar systemet det så fyller dom på gasen, det totala beloppet skulle bli 2000:-
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk

Mvh
bi
59
bibi
523iA touring -98
Vet att i alingsås tar dom 500kr för att provtrycka. 900kr för att fylla på, ungefär samma i göteborg. Vill man chansa så kan man fylla på med spårmedel, som som kan kolla sedan med nån ultralampa och se var det läcker.

Women loves BMW
Nån som vet vart man ska vända sig när man ska fylla på ACen är det till en vanlig verkstad? Eller är det till någon annan firma eller nått som håller på med sånt här?

jonas
pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Hej Jolle med flera,det är bara AC-Ackriterade om jag nu stava rätt som får hålla på med AC,på min förra BMW e34 535i var det gamla gasen i och det var inte tillräckligt med gas i den, den kylde dåligt så det tog vi ur sen skruvade jag ner kompressorn o böt olja i den sen fyllde jag på med den nya 134 eller vad den nu hette,sen är det så här att man ska köra sin AC i bilen 1gång i månaden för att annars är risken att packningar torkar o då läcker det ur gas,jag har sett att det säljs gas på nätet ibland om man ska köpa det måste man vara säker på att man har samma gas i bilen,den gamla gasen var det freon i o det är det inte i den nya E134-136,om man har samma så kan det gå jag her inte provat själv,Ha en skön BMW-Sommar Perra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.