AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.377

Endast grundlack under morhuven E91

pe
5
perhan
320D Touring
Hej!

Hämtade igår ut min nya BMW, en 320D Touring. När jag idag öppnade motorhuven för första gången ser jag att det endast är grundlack under motorhuven d v s under själva motorhuven och innerskärmarna. Bilen har färgen titansilver. Ska det vara så eller har man glömt att lacka? Ser lite märkligt ut. Övergången mellan mellan metallicklacken sker direkt i skarven mellan framskärmen och motorhuven. Blev verkligen förvånad! Är det fler här på forumet som har upptäckt detta?

/Per
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet inte om det är grundlack men någon form av solidlack är det och det är samma på min E39 i Titansilver så det är inget nytt påfund. Grejen är väl att på just Titansilver så ser denna lack ut som grundlack. På andra färger lägger man inte märke till det på samma sätt.

___
//Ulf
pe
5
perhan
320D Touring
Ok... ser verkligen märkligt ut måste jag säga. Körde tidigare en Volvo V70 -02 som också den var silver. Men Volvo lyckades då åtminstone göra den silver även under huven... fast det är väl ungefär den enda som jag saknar från Volvon.
Möjligtvis att bilen inte är "klarlackad" på de ställena du nämner eller så är det verkligen "grundlacken" (fillern typ...) du ser...I vart fall så är det helt i sin ordning
Har samma på min E90 Titansilver.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är helt normalt.... så är det på alla.
Men du behöver inte vara orolig för rost eller liknande, då många delar i E9x är av aluminium.

__
Min bil:
Länk
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Har samma på min e46 titansilver.
Visa användare
90
BWM_Aleks
BMW 325i E90 -06
Jobbar på Volvo o kan säga att man lackar inte lika mycket på innerskärmar eller tex under motorhuven för det finns ingen anledning till att lackera med lika mycket lager färg och klarlacka där. Det är både grund och ett tunt lager färg men inte mer än så. Så svar på din fråga: det ska vara så med väldigt lite färg under huven.
pe
5
perhan
320D Touring
Tack för alla svar. Nu slipper jag ringa och fråga en massa onödiga frågor till återförsäljaren.

/Per
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
På nästa modell är väl mattsvart ala jänkstuk orginal,nä det var bättre förr när även insidan glänste som utsidan.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Som flera har sagt så är det ingen klarlack i motorrummet på E46. Under isoleringen på insidan av motorhuven är det inte ens någon basfärg, utan bara någon sorts jlusgul grundfärg på min.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
trucker: har inte även vissa MB nån mattsvart färg på bakluckans insida , huvens insida osv?

På 518 -95 är det inte klarlackat i motorrummet, ser inget vidare ut när den är silver. på 528:n märks det inte lika mycket. De va bättre förr...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Mercedes W123 (1976-85) har mattsvart insida på bagageluckan, och invändigt i skuffen. Tror även tidigare W115 hade lika. Men riktigt bra bilar var det ändå ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.