AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.329

Ni med 19", skrammlar era bilar?

Min 120d ska snart in på sin 4e verkstadsbesök på 9 månader, nu gäller det skrammel. Dvs plast mot plast som irriterar något fruktansvärt. Båda bältesspännare och instrumentbrädan.

Min ÅF säger att det beror på mina 19" men det är ju fullt jäkla fel då BMW har 19" från fabrik på tex 3-Serie och dom skrammlar inte även då 1 och 3-Serie delar på div delar.
Har även ett antal bekanta med 1-Serie pre-facelift och facelift som kör med 18" eller 19". Deras billar är knäpp tysta. Har en bekant som har en 130i som kör på orginal 18" och hela hans instrument bräda ska snart bytas.

Finns det någon här som kör på 19" och skrammlar din bil?
Tycker ni att BMW kan anklaga fälgarna för skrammlet?

Känns så jäkla sjukt när man tänker på att bilen har ett list pris på 350.000kr och är 9 månader gammal. Det är ju en BMW för fan. Sport, prestige och kvalite!???
Sätt på vinterhjulen, bilen lär skramla med dom med. kör in till återförsäljaren och visa bilen.

Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Precis! Vilket urbota idiotiskt påstående (om det nu är sant och inte "taget ur sitt sammanhang") från en person som absolut borde veta bättre.

----
BMW CS #6212
Jag hade en A3 Sportback som knarrade och gnisslade ngt brutalt i inredningen, medan en kompis A3 Sportback med i stort sett samma spec var knäpptyst. Min 120i 3d var knäpptyst.
Jäkla dumheter fr. BMW-handlaren att skylla på 19" fälgar! De får hitta ett bättre argument eller bara ta in bilen och fixa!

Mvh,
/Wille
Att bilen kan spåra med 19, kan jag förstå - men att det skulle skrammla har jag aldrig hört förut, måste vara ngt idiotiskt påfund!
Forrest
Byt ÅF. Det gjorde jag tills jag hittade en som hade samma kvalitetskrav på bilen som jag.
Min rullar på original 18" M208 och det dyker upp lite nya oljud i den då och då. Det senaste som börjat göra ljud ifrån sig är dörrsidorna. Har haft innte den för oljud i inntaket, det var tyst i 1,5 dagar. Jag som köpte BMW för jag trodde det hade koll på sina plastbitar.....
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Jag har missljud från förarstol,har inte fått tummen ur att kontakta verkstad.

Kör på 18" M208.
Visa användare
6
PiLLoW
528iTA -00
More

Jag har en 130i med 18" fälgar och den knarrar i från instrumentbrädan, riktigt störande tänkte kolla om det kan gå på någon good will? Så jag uppskattar om du kan säga ur det gick för dig på Bmw..?
vadå skramlar o lever 1 serien om mycket?

isåfall vill man ju inte ha en...
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Min knarrar från mittarmstödet.. jag blir galen på det. Jag kör m208 18".
SamuelH: Min knarrade också från mittarmstödet, efter många om och men bytte min verkstad det och med det försvann ljudet. Höll också på att bli tokig av knarrandet...

Sen knarrade listerna på framdörrarna då och då. O framvagnen gnisslade ibland. Får se om och när jag kommer köpa BMW igen...

Hade också 18" M208 på min, 2500mil
Min skramlar riktigt duktigt. Har varit inne på flera verkstads besök och massa saker har bytts men skramlet är fortfarande kvar.
Jag som person kör min bil så försiktigt och jag tar hand om den som om det vore ett litet barn. Tvätt varje helg med världens bästa bilvårdsprodukter.
Jag sänker farten på dåliga vägar, kör över vägbulor i lägsta möjliga fart. Lånar aldrig ut bilen. Jag är över drivet rädd om mina bilar.

Det jag försöker komma fram till är hur försiktig jag än har varit så har skrammlet endå kommit. Jag fattar mig inte på det, testar BMW bilarna innan produktion?

Skramlet är ett av många problem med bilen.

Har kontaktat konsumentverket och enligt dom har jag all rätt på min sida.

Vissa dagar önskar man bara att man köpt en Audi.
så ni avråder till att köpa en 1 serie?
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Skulle absolut inte avråda då det är en underbar bil...vi har tack o lov inte upptäckt något skrammel i våran...peppar, peppar...

Hade en ny 3-serie som låne bil för ett tag sedan och den skramlade ifrån listerna på dörrarna...
More:
Tyvärr är inte att köpa en Audi ett automatisk recept på en skrammelfri bil.
Min A3 SB var bland det värsta jag varit med om i nybilsväg.
Dagsformen avgör om man får ett skrammelex. verkar det tyvärr.
Min fabriksnya A4'a som jag hade efter A3'an var knäpptyst, liksom min etta.

Mvh,
/Wille
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Har 17" tums fälgar och kör ibland som en dåre. 100% skrammelfri 1-serie ägare.
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
ja just det, bilen har rullat 2500 mil and still going strong ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.