|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Var kan jag hitta modelldekalen "330 Ci" till min E46:a? Den som ska sitta på bakluckan. Bra mycket snyggare med än utan tycker jag. Ha det gott alla. Mvh Grimm | |
|
Nu har jag suttit här och verkligen tänkt efter var man kan köpa dessa... ringde ett par livlinor oxå... Sen kom jag på det själv... att kanske självaste BMW-återförsäljaren har dessa?!?! // M.V.H. Daniel |
|
| Vilken imponerande tankeverksamhet! | |
|
Tror inte att BMW säljer dessa så dyrt. Annars så kolla på www.schmiedmann.com om de säljer. // M.V.H. Daniel |
|
|
Finns hos BMW om man nu nödvändigtvis vill ha dekalen. Men, om nu trådskaparen tycker det är snyggt - se till att sätta den på rätt ställe i alla leder. Finns guider om man googlar så att det hamnar rakt och på mm rätt. Ack så många dekaltrimmade BMW man har sett där de inte ens har satt märket på samma ställe som fabriken gör. Tips: Köp 316-märke. |
|
|
Som redan sagt, på BMW finns dom. Vet inte vad det kostar men dom sitter fast med rätt inbördes avstånd osv. Om du frågar snällt får du av BMW måtten på hur det ska sitta. Skaffa dessa mått, ögonmåttet är bra men det blir lika ofta (oftare) fel och det ser hemskt tokigt ut. Ska du ha märke, ska det vara rätt märke. Blir tokigt att dekaltrimma, åt bägge hållen... Niklas Fransosen |
|
| www.schmiedmann.com har emblem men de är ju tokdyra, måste väl än dock vara billigare hos bmw..? Jag letar efter m emblem till mina sidogälar och till bakluckan pga. mina nuvarande är solblekta - totalt skulle det gå på 1500 kr ink frakt hos s.mann! Lite väl mkt för några plastbitar... | |
|
Dom är inte helt billiga hos BMW heller tyvärr..... Men ///M märkena är lite extra dyra misstänker jag. För att avskräcka "snyltare" eller hur dom nu tänker på BMW... Om man kollar realoem och multiplicerar med 10 så blir det rätt nära har jag märkt. Niklas Fransosen |
|
|
Då ska jag kolla med BMW. Ska kolla med måtten så de sätts på rätt. För mig är det givet att jag ska skaffa modelldekalen, då jag tycker det är snyggare än utan. psike: Varför köpa 316:märke när jag har en 330? Eller det kanske bara var ett tips till 316 ägare? Självklart ska jag försöka få det så noga som möjligt, helst på mm. Accepterar inget annat. Det är som fälgar, lack mm...allt måste vara fräscht! Då är jag nöjd iaf. Ha det amigos! Grimm |
|
|
Har bara sett måtten för "M5" till E34 på nätet men måtten i mm varierar mellan modeller och finns i detta fall i BMWs egen verkstadshandbok för E46 som verkstaden har i sin dator. Reservdelsfolket brukar inte kunna se den utan man måste gå till verkstadspersonalen som förhoppningsvis har goda viljan söka rätt på det. Annars får du väl erbjuda dem att debitera 10 min för att kolla upp det. På 80-talet satte jag på "316" dekal utan "i" dvs dekalen för E30 316 med förgasare på min E30 325i. Tycker ibland det skönt att framstå som mindre och enklare än vad man egentligen är... lite mera doldis :) Molle |
|
|
Grimm, Har du bra kontakt med din reservdelskille kan du få all möjlig hjälp med sånt som inte bara rör inköp av prylar. Ett bra knep för att få lite extra bra service är att med jämna mellanrum "bara svänga förbi" och tjöta bort 5-10 minuter med dom. Jag hade dom där måtten i vintras, när jag satte dit mina märken men har dom inte kvar :-( annars hade jag lagt upp dom här. Klart att du ska beteckningen på bilen, och då så klart rätt sort... Niklas Fransosen |
|
|
Fransosen Ja, jag får åka dit och snacka lite med dom. Förresten, sitter hela "330 Ci"-märket ihop som en del? Mvh Grimm |
|
|
Ja de sitter ihop när du sätter på märket, men det sitter inte ihop rent fysiskt av plast. Du ska kunna få måtten av din BMW-handlare utan kostnad, utskrifter från verkstadsmanualen. __ Joakim, Karlstad 330xi -01 |
|
|
Ok, då är det bara och handla då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.