|
|
|
|---|---|
|
-Silver -Ej M-pkt -15900mil -M135 18" m. Dunloppuckar -16" halvrisiga V-däck -MoK -Halvskinn, sportstolar -H/K-stereo Vad tror panelen? | |
| Gissar på ca 90 i slutpris i bästa fall. | |
|
Dessa värderingstrådar tycker jag inte speglar verkligheten... Ett normalt pris på en liknande bil på blocket ser ut att ligga på runt 125papp och bilpriser.se (som kaske inte alltid stämmer perfekt) ligger den värderad till ca:110.000kr.. Att pruta nästan 30papp verkar inte direkt seriöst. Så jag ställer mig frågan efter att själv letat med ljus och lykta efter liknande bilar.....VART köper man en fin 325Ci för under 90papp? MVH |
|
|
Nej jag gissar på ett annonspris på 115-120 och ett slutpris efter prut på 100-110 papp... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| Om jag bara hittar en 330 cab till rätt kurs så sätter jag nog ut den med utrop på 125 så får man se. | |
|
Dubilidu: Även om det känns som i förrgår som E46 lanserades så är det en gammal modell och begagnatmarknaden för BMWs är mer eller mindre stendöd just nu. De spekulanter som finns är ofta väldigt kräsna när det gäller modell, utrustning, mil, färg, skick. Tror att en 330 eller en billigare 320/318 är betydligt lättare att sälja idag än just 325. Bilen i tråden har rullat 16kmil, efter 2 års normalt brukande har den passerat 20kmil och är stendöd på marknaden. Saknar det M-sport paketet, saknar helskinn, nya vinterdäck behövs, ingen rostskyddsgaranti samt bilen är faktiskt 7-8 år gammal beroende på uttagningsdatum. 18 tummare och HK ljud är plus dock. Bilpriser och utgångspriser i all ära men jag skulle inte bli förvånad om priset måste ned till 90-100kkr för att kunna säljas någorlunda smidigt... |
|
|
"Kristoffer_L" Förstår helt vad du menar, men just Coupen har alltid legat skyhögt i pris jämför med en sedan och touring. Det är oftast bara cab modellen som är dyrare. Håller oxå med att skillnaden prismässigt när det handlar om framför allt inköptspriset mot en 330 inte handlar om några större summor. När man kollar på en annons på ex blocket (när det handlar om en bil i hundratusen kronors klassen) så är det inte omöjligt att man kan pruta runt 10% om man kommer med kontanter och då borde man ju hitta fler 325:or på runt 100papp om marknaden pekar på att de bara skulle vara värde runt 90papp. För ett par år sedan så var ju just E36 320 en bil som var överjävlig att bli av just pgr av att skillnaden prismässigt mot en betydligt roligare E36 325:a inte var speciellt stor. Kan mycket väl vara så att E46 325 jämför på samma sätt fast då mot en E46 330 och därför är betydligt mer svårsåld. Vill bara tillägga att jag var inte ute efter att klanka ner och idiotförklara ditt inlägg så jag hoppas inte det är några hard feelings. =) MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.