AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.121

Vad ska man betala för en sån här? 330 E46 -02

Länk

Ligger den rätt i pris?
Jo jag tycker den ligger rätt i pris...
Billigaste 330 -02 med under 10t mil på Blocket ligger på 135t kr som jämförelse.

Mvh Ubbe

Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Nå'n generell skillnad för en Ci?

Hur mycket gör M-sport II? (Är det både exteriört och chassi som ingår i det)?

Kikar på 330 Ci, runt -02 till -03, normala miltal säg ca 10'000 till 12'000 mil. Vad är rimligt för en med riklig utrustning, skinn, navi, M-sport II? Har sett en riktigt fräsch på blocket för ca 150t kr, den känns billig för skick/utrustning. En annan topputrustad ligger ute för 205t kr, det senare känns väldigt magstarkt, även med snygga 19" hjul?! Vad är rimlig nivå? Någonstans däremellan eller närmare 150'-strecket?
"Dan74"

Du säger att du: "Har sett en riktigt fräsch på blocket för ca 150t kr".. Är det möjligtvis den i Linköping? Denna : Länk

Ringde på den och han som skulle sälja den var bilmekaniker och ärlig och så...... Det var bla lite rost på motorhuven + en påbackning bak som var lagad och klar. Utöver det så ville han inte sälja den förren han hade hittat en M3 och han var INTE intresserad att pruta en krona bara så du vet.

Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Fin på bild iaf! Låter ganska rimligt prismässigt. Hur var det med rosten på huven, verkar vara en klassiker på dessa? Ser man det utanpå så att det är fara för lacken, eller är det på insidan bara? Hur allvarligt är det när den är drabbad? Vet nå'n ifall problemet är botat fr.o.m. en viss årsmodell?

Den jag tänker på är i Göteborg, och kostar mer exakt 148t kr. Se här: Länk
Ny på dessa modeller, men låter prisvärt med tanke på årsmodell och riklig utrusting. Spoilern bak känns rätt ovanlig och smakfull! Är det svårsålt med rött eller?

Den som enl. mig känns tokdyr men ser finfin ut är denna: Länk
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Länk

lånar tråden lite. ligger den här rätt i pris tro? känns en aning dyr, men verkar fin utan att ha varit och kikat på den (ska åka ner till veckan)... tydligen rost på ena skärmen - men ska åtgärdas inom garantin enligt säljare.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen som vi pratar om högst upp tycker jag spontant känns relativt högt prissatt. Jag missade precis en svensksåld 330 -02, grönmet, sportstolar i skinn, automat, pdc, med 12000 mil på mätaren på Gröndals bil i Sthlm. Den var annonserad för 129'. Jag skulle inte lägga 17000 kr till för 3500 mil mindre.

//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
148' för "BMW 330 ci Imolaröd M-Sport Coupé 16:9 TV/Navi -02" känns mera konkurrenskraftigt.

//Lövet
Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Ja visst känns 148' som ett schysst prisläge! Verkar kunna vara en bra historik med trygg pendling och riktigt bra utrustningsnivå.

Sett flera betydligt mer alldagliga kupéer för högre utgångspris än så. Ligger denna lägre pga färgen som kanske inte tilltalar massorna tro?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.