AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.962

Bmw M3 E46 som familj bil ( erfarenheter )

Mr
23
Mr.Sosa
BMW M3 E46 SMG 2005
Hej, jag har precis köpt en M3 e46 04 , bilen har jag tänkt att använda som vardags bil och min Maserati 3200 gt som hobby bil. Ni som har små barn och m3 hur har det funkat.
Jag har tänkt att sätta en bilbarnstol framme för 1,5 åringen och 3 åringen med det sista stolen bak.
Jag måste koppla ur airbagen på passagerare sidan, någon som har gjort det.
Som sagt erfarenheter :)
Blev omkörd häromdagen av just en M3 E46 med bakvänd barnstol i baksätet så visst går det om man vill :-)

Jag hade två st babyskydd i min E46 Touring placerade "i tandem", inga problem. Borde gå även i coupen, 3 åringen borde kanske snart sitta framåt och då borde instigningsprocessen gå lättare.

Jag kopplade ur min airbag på 320 -04 jag hade tidigare, kostade drygt 2000kr på BMW i Halmstad men då ingår även bytet av bältet som måste bytas i samband med urkopplingen. Att kopp-la in den igen kostar ca 700kr.
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Att ha m3an som en familjebil funkar superbt! Min 3åriga son sitter som en kung i baksätet =) Tycker det funkar bättre än någon annan bil jag haft hitils(haft sedaner, halvkombi samt kombi), tackvare att stolarna går att skjuta fram så pass mkt så kan man "stå" i baksätet medans man sätter fast grabben stolen(och jag är 183 väger 72kg). Bagaget klarar av den stora vagnen om man tar bort hjulen, sedan får man även plats med en massa matkassar. Aldrig haft bättre familjebil faktiskt hehe.

Länk
I dag så har jag en extra filt under stolen för att ytterliggare försäkra mig om att det inte blir en massa märken i stolen.
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
fan, bra info. Kanske man inte behøver at sælga bilen her den 10 aug..:) ville være skønt at slippa en kombi..:)
Mr
23
Mr.Sosa
BMW M3 E46 SMG 2005
Japp barnstolar fick plats bak, Phil&Teds dubbelbarnvagn i bagaget. F... det går hur bra som helst. Tar bara ett par minuter längre tid att få in barnen sen är det ingen skilnad i jämförelse mot en sedan eller kombi.

Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Stämmer som sagt, det fungerar riktigt bra :) (bara man är motiverad... :)
Det enda jobbiga jag upplevde var att man måste kliva in i baksätet själv för att sätta i barnet i den bakåtvända stolen, därefter kliva ur och "montera" i nästa barn.. men sen har man en familje-sportbil.. !!

Vill man så går det.. ypperligt !
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Jag har 3 ungar och vi lämnar gumman hemma när vi drar ut o glider i cabben:)

stora knodden i fram (7 år bältes dyna med rygg)
dom små grabbarna i bak (2,5år framåtvända i 2a barnstolen)

16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Min granne har en M3 Phoenixgul med barnstol i baksätet. Pappan trivs säkert alldeles utmärkt men oj vilken tid det tar att lasta in barnet där bak och få in vagnen. Tålamodsprövande ser det ut att vara, men det kanske det är värt för att åka M3.

//Lövet
Mr
23
Mr.Sosa
BMW M3 E46 SMG 2005
Klart värt : )
Största problem är frugans tjat. En volvo alldrig i livet.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Mr.Sosa...Grattis till en kanon bil som det varkar vara..Hade själv innan en m3 e36 coupe-98 när min sambo blev gravid och jag var nära att köpa en m3e46-05 innan tillökningen,men min sambo fick det sista ordet och det blev en m5-2003...

Idag ångrar jag ej det valet hon gjorde,men m3e46 är en tidlös klassiker med underbara former o linjer.....blir ju ingen sådan nu,men när tösen har växt till sig,så kanske kan min dröm gå i uppfyllelse..nya M3 an:)

Du har powerpost!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.