|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har du kollat om det går att få tag på hos BMW ? Det finns förvånansvärt mycket liggandes på nåt BMW-lager i Tyskland. Och ibland blir man positivt överraskad av priset. Hör med en annan sadelmakare, verkar väldigt dyr. Angående att skinnet krymt så har jag ett flertal gånger varit hos skomakare och fått styva MC-stövlar utlästade. Man lägger stövel/skinnet i vatten, i spänn några dagar för att tänja ut skinnet. Borde fungera här också ! /Anderz3 Länk |
|
|
De två delarna som jag behöver 51458401569 och 51458401569 kostar 9295:-/st Så i det här fallet var BMW väldigt dyra, så jag letar vidare.... //Daniel |
|
|
Har du kollat på fler håll? Så mycket borde det verkligen inte kosta med brädan urtagen! |
|
|
Nu börjar det trilla in priser från andra håll och 8000:- var tydligen billigt.... :( //Daniel |
|
|
Om det är svart skinn så är det ju enkelt att få tag på och då borde inte jobbet vara för svårt att göra själv, 8000 och mer kan det verkligen vara sant? Men visst jag tror dig, men jag skulle nog försöka göra något själv åt det hela, du har ju redan visat att du gjort ett magnifikt jobb med att lösgöra delarna och då tror jag nog du skulle klara det andra jobbet också mvh Uffe/bildock |
|
|
Toksmurfen: Du anger samma OEM nummer 2 ggr ovan. Tänkte jag skulle söka efter lite delar åt dig och såg det. Har du kollat med skroten, bildelsdatabasen, ebay, i USA osv? 8000 lät lite saftigt så jag skulle söka lite för det måste finnas billigare känns det som. Mvh/Rolle |
|
|
En snabb sökning gav följande, svårt att säga hur fräscha grejerna är men värt att kolla kanske och utbudet är större i USA och Tyskland och med tanke på att kronan är relatisvt stark så blir det kanske lite billigare än för ett tag sedan. Länk Mvh/Rolle |
|
|
Här kommer det fler... kompletta inredningar men kanske du kan snacka med dem och få loss det du vill till ett bra pris om du hittar något i bra skick. Länk Mvh/Rolle |
|
|
Grejen är den att Daniel har en bräda med rött skinn på "kupan", komplett med en snygg söm - inte som min (eller den i första exemplet), standard svart plast :-) Vill man vara fiiin så kostar det på, även om jag inte fattar hur det kan bli 8 000, eller mer...... |
|
|
Aah jag förstår, svaret var väl mest ämnat för mitt inlägg, ja då förstår jag dilemman, det är klart att han vill ha samma utförande, just sådant med en tjusig söm på "bullen" önskade jag också före köp då jag dreglade över bilder i broschyrer, men nu i efterskott ser man vad en reparation kostar tyvärr, men det är ju så allt som tilltalar ögat kostar....... mvh UffeBildock |
|
|
Ja jag har vart inne där och kollat, en av sadelmakarna sa ju att om jag hittar en ljusare inredning så kan han färga om den så det blir samma färg som jag hat nu... Så det ser ut som det blir den lösningen. //Daniel |
|
|
Mitt har också släpps på passagerarsidan och på intrumentbulan. Tycker tyvärr inte att det är värt pengarna! Skinnet över instrumentpanelen har jag tagit bort och det andra låter jag ligga. Jag hörde med någon firma här i Malmö och de skulle ha minst 5000 för jobbet samt att de inte kunde garantera att det blev samma färg pga "solblekningen". Att stretcha ut det var ingen höjdare tydligen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.