AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
52.828

120d död

Sida 2 av 3
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Se där...det går ju framåt för dig...i all väntan ;)

Mvh Janne.
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Börjar etanolen i svensk diesel skörda sina offer?
Sn
37
Snabelost
120dM -08
Det vore onekligen vara intressant att få veta...

/Magnus
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Skulle det vara bränslefel så borde det vara tomt på nya BMW dieslar på vägarna, sedan undrar ju man ju i vilka övriga serier samma motorkoncept sitter i, borde ju inte enbart vara relaterat till 1-serien tycker man.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Sn
37
Snabelost
120dM -08
Den jag har nu, 320d -08 har iallafall samma motorstyrka så det vore väl osannolikt om det inte var samma motortyp i den.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hur har det gått?

Mvh Janne.
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Det undrar jag med.

Nu har även min bil vid 3 tillfällen på senaste månaden dött och motorlampan börjat lysa gult, men problemet har varit borta efter att jag stannat och väntat 1 minut.. men nu märker jag att den kan gå ojämt mellan 1300-1800rpm så det blir väl till att ringa jouren nu och åka nån värdelös hyrbil.
Sn
37
Snabelost
120dM -08
Jo... Denna tråd har jag helt glömt. Ber om ursäkt för det!

Fick tillbaka bilen ganska exakt tre månader efter att den havererade och sen dess har den fungerat hur bra som helst.

/magnus
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Snabelost:
Ok...Gott så :)

Mvh Janne.
Jag dammar av tråden lite.
Ingen kul läsning det här =/

Har en 320d Coupe e92 -08 och har själv råkat ut för det där med gul motorlampa > bärgning > byte av högtryckspump > fel ej avhjälpt, fortfarande dör bilen > "insprutningsgivare/ventil" bytt > fel ej avhjälpt.

Nu vet de inte riktigt vad som skall göras (ProAuto) och har kontakt med BMW Malmö och i Tyskland.

Inte kul att åka Skoda Octavia längre och jag börjar bli allvarligt oroad.
Det känns inte kul.

Vad fanken kan det vara?
Elektriskt fel?
Kass gaspedal?
"Konstig" diesel?

Jag vill ha min e92 320d nu... laga den ProAuto!
Har pratat med verkstan nu. Samma sak här nu även hänt mig.
Spån har hittats i bränsleförande ledningar.

Nu blir det byte av alla bränsleförande delar nästa vecka.
Sämre.

Ghost Rider
hmm skumt har kört bmw 1 serien sen 2006 och alldrig haft några som helst problem

Christer Andreasson
BMW 123D Coupe

>Gunnarh

Etanol i diesel??
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Det handlar om hjärnsläpp! Biodiesel ska det väl vara! Åtminstone 5% RME i svensk diesel. Det är spännande att ha en så gammal diesel (99) att det står uttryckligen i instruktionsboken att man inte får köra den på RME... Och dock rör den sig, har inte börjat visat särskilt mycket åldringsfenomen efter 315000km...
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Det där verkar ju vara en vanligt fel, fast mest gällande "nya" motorn på 177hk. Gamla 163hästarn verkar ha klarat sig bättre. Det sitter ju bland annat en annan typ av bränslepump på den.

Min 120d 177hk fick samma problem som ovanstånende, den sålde jag senare. Nu åker jag 320d 163hästars med 13700mil på mätarn och jag är supernöjd! :)

Hoppas det löser sig för dig så smidigt som möjligt!
Strax efter dom lagat bränslesystem, bytt pump osv på 120d så pajade turbon så den fick också bytas. Måndagsex kanske?
Co
103
Cod
Saab 9-3 Aero -99
En liten fråga då bara!

Om jag inte fattat det helt fel så är det den nya motorn som har haft dessa problem, mer frekvent iaf?
Är det vanligare på nya bilar än de som rullat ett par tusen? Har letet men inte hittat mycket mer än denna tråden.

Då jag letar mig en 120d så är ju detta något att verkligen ta med i beräkningarna!
Köp en 130i så slipper du dessa problem, du kommer inte att ångra dig.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jaha nu har jag också fått en gul motorlampa på väg till jobbet idag. Bilen har stått stilla en vecka och blivit insnöad men det är väl knappast orsaken.

Efter att ha konsulterat instruktionsboken där det står att man kan köra vidare med reducerad effekt så fortsatte jag till jobbet. När jag gick ut till bilen efter en stund så varnade den fortfarande med gul motorlampa så jag körde iväg den till BMW på Mölndalsvägen där dom för övrigt var helt insnöade, boktavligen.

Jag fick en 316d sedan så jag klarar mig ett tag. Tyvär gick garantin ut i november så det blir väl att använda maskinskadeförsäkringen om det är bränslepump eller liknande.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Nu har jag fått bilen lagad. Det var en arm till laddtrycksregleringen som behövde bytas meddelande BMW mig. Garantin på bilen gick ut i november förra året men BMW tog på sig material och arbete så jag betalade bara undersökningskostnaden på 1600 spänn. Helt ok tycker jag.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Tur att man valde en bensinare o kommer så fortsätta när nästa 1a ska inhandlas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.