|
|
|
|---|---|
|
Var först med att ringa och åka pch kolla på denna bil Länk Det som behöver fixas: ny kylare, bakrutan gick ej att stänga / låsa, spricka i rutan, lite slitna framdäck (tror inte dom klara bes), en ruta gick inte att hissa ned pga trasig ram, lite avgasläckage vid grenrören. Den var allmänt sunkig innuti, en målare som haft den, lite färg här och var. Var rätt ok i lacken, men lite bättrad osv. Inte mycket rost. Gick bra i motor och låda. Jag åkte själv och kollade på den, så kunde inte köpa den på plats. Jag tror tid att fundera på att köpa den inte existerar då den lär bli såld till nästa som kommer. Frågan är hur dum jag var som inte köpte den / la hand penning? hmm Jag har ingen aning om vad det är för bil egentligen, men trodde 20k va ok pris iaf, sen va de lite fel osv så jag ville fundera. Kanske har en chans att köpa den om jag ringer och säger att jag vill ha den, vad tycker ni? | |
|
Som ett första tips kan sägas att "lite småfix" ofta innebär mer än tror. Men det behöver inte betyda att det är en dålig bil. Men framför allt vad ska du ha bilen till? Om den ska bli bruksbil så behöver den inte vara i superskick. fixa kylare, framdäck och eventuellt rutan beroende på vart sprickan sitter. och det borde gå att svetsa avgaset, beroende på hur det läcker. Samt pruta, borde gå en bit eftersom det är stor och törstig (svårsäld) bil som dessutom behöver fixas. Men vad en suburban skall ligga i för pris vet jag ej, på teknikesvarld.se finns en tjänst kallad "bilpriser" där man kan slå in regnr och kolla. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| dom på blocket kostar ju mer än 45-50k.. Men dom ligger ju kvar isf. Sen dom gamla 87orna, 88orna ligger ju mellan 25-40k.. | |
| Föresten vet jag inte vad jag ska ha den till, haha. Ibland kanske man inte borde sitta o surfa på blocket så där som man gör. Blev sjukt sugen på den där bilen! | |
| Köp den då om du är sugen, det är ju inget att tveka på. 20papp är ju inga pengar hur som helst. | |
|
Bra bil att ha öm man ska dra tungt, är det dessutom en 2500 så kan du C-regga den och få mycket billigare skatt och även försäkring. Ingen vägkänsla what so ever, för stor för parkeringsrutor, sjukt stor å otrymplig i stan. Jag är lite störd och tycker ju att det är en häftig bil :D En fullt fungerande 2500 får du nog rätt bra betalt för... om du hittar nån som vill köpa den alltså :D // Erik |
|
| Har ruggig beslutsångest! I mina tankar snurrar lowriderbygge, basbygge, pimpbygge samtidigt med 2 liter milen vs soppan på 13,50 kr litern. Kanske inte är nått att leka med egentligen. Det jag kommer ha den till är ju mest bara glida på fritiden och på events typ powermeet. Vill ha!! | |
|
köp den då :) Finns ju sjukt mycket delar till dem och de kostar typ inget heller. ungefär som till gamla volvo :D Ska man bara ha bilen till att nöjesåka i till diverse tillställningar bortikring så är man ju många som delar på soppan. å då blir det ju inte så farligt dyrt :) handla på! // Erik |
|
|
Håller du efter den så får du tillbaka pengarna även om några år, stor, klumpig och törstig men köpare finns det alltid. Sålde själv min Gamla 4x4 till en får-bonde som behövde den på gården. Länk |
|
| Är 30000 mil långt för en cheva v8? | |
|
C.Douglas Det händer ofta att du kan hitta Cheva Caprice från 80-talet på Blocket med över 30000 mil på mätaren. Törs nästan spekulera att denna motor och växellåda är bättre än vad Volvo producerade under samma period. |
|
|
D.v.s BMW-kvalite |
|
|
Är ju inget direkt att oroa sig för med motorn. Får den bara olja så går den hur länge som helst. Klart att allt slits, men vafan... Det är ju sjukt stora toleranser i grejerna. Växellådan är väl nåt att kolla upp så den växlar fint å så. Vissa lådor är skit dyra att renovera, andra får du i stort sett en helt ny låda för ett par tusenlappar. Har ingen större koll på vad det sitter för låda i de där dock. Polaren hade en gammal pilsner impala från 63 lr nåt sånt, med en 350 motor i. Den hade han i ett gäng år utan att göra nåt vid motorn. Den gick dåligt, men den gick. Sitter det en 350 motor i subban? Lr är det kanske en ovanligare modell med 454 i? Men då brukar de vara dyrare. Låter manligt som fan med en BB, om du tar väck lite ljuddämpare å så... hehe. Blir det nån affär? // Erik |
|
| Nu är den borta från blocket. Jag köpte den inte :( | |
| Nu letar jag Cheva Van istället :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.