|
|
|
|---|---|
| Beställde bilen ca 10 veckor före leverans och det börjar närma sig. Vid order var beskedet att det inte var några problem alls med leveranstiden. Kontaktar återförsäljaren nu och får besked om att det är leveransproblem på samtliga BMW med dubbelturbodieseln. Försening på minst 4 veckor och det går inte att göra något åt det. Är det någon som känner igen detta? Behöver jag säga att jag inte vill vänta hela juli när min andra bil försvinner 30/6... | |
| Förklara läget för din säljare att du blir utan bil pga förseningen så kan dom säkert fixa lånebil gratis. | |
|
Jo, de erbjuder lånebil, vilket hedrar dem men jag har 300 mil i tjänsten i Europa planerat i juli + privat resa med familjen (4 personer) och jag misstänker att lånebilen är en 116i. I alla fall inget som är i närheten av 535d... Angående förseningen av x35d motorn, något som någon känner igen? |
|
|
Om du har beställt en 535d så måste de väl erbjuda nån motsvarande lånebil, minst en 3-serie? Förklara att du skulle ha bilen till familjeresa på semestern så erbjuder de säkerligen något motsvarande. Mvh |
|
alain |
Om dom är försenad med sina leveranser, det är inte ditt fel och du har rätt att kräva ett låne likvärdig bil som den försenad. En kompis hade samma problem och fick rätt efter att han överklagade. Han fick bilen och fri mil under 1 1/2 månad. du får visa med rätt spykologie att du kräver det. du kan kolla också med konsumentverket eller ARN. Lycka till. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| Kan tänka mig att förseningar på just den motorn beror på stor efterfrågan på bla 3.0sd och en kommande ny 7-serie lär sluka massor av dessa x35d motorer. | |
|
En god vän hamnade i samma situation, och Bmw fick hyra en 530d då de inte hade en sådan att låna ut förutom demo bilen. Så stå på dig. Länk |
|
|
Har genom snack med andra på forumet förstått att det inte alla har fått förseningsbesked på 535d och får bilarna snabbare än jag i dessa tider. Åf fixade dock lånebil med fria mil. Kom in idag och man blev inte besviken. En E92, 335d väntade som var lagom inkörd. Jag kan vänta ett tag till på min bil... Stor eloge till BMW-handlaren i Helsingborg som vet hur man bedriver kundvård!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.