|
|
|
|---|---|
|
Var hittar man BMW emblem för E39 - huven? Besökte BMW i Hbg idag och de ville ha över 300 kronor för den lilla plast-/metallgrejen. Och jag tänkte: visst älskar jag BMW men jag tänker inte betala den summan för "tre bokstäver". Jag är ute efter den vanliga emblemet och inte kolfiber och dylikt. Tack | |
|
Är ju konstigt, har köpt flera huvemblem men aldrig betalat mer än 150:- på BMW. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
De ville ha 305 kronor på BMW i Helsingborg. |
|
| Det lät dyrt. kolla på blocket. vill minnas att jag sett emblem där för ca. 150-170kr. annars är det bara att punga upp, för det är väl bilen värd? | |
|
Finns flera som säljer på tradera oxå. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| är de original, fr blocket å tradera? | |
|
Verkar vara det iaf. Jag köpte dem små M-emblemen till fälgarna av en på tradera och dem ser exakt ut som original. ///Micke Min cabrio Länk |
|
FredricF |
user79: Vem vet, du kanske kan köpa ditt eget på blocket? Är det inte bättre att kolla skroten? Risken är mindre att man köper emblem som "hittats" på en parkeringsplats och sånt vill man inte uppmuntra. Eller är jag paranoid? /Fredric "Paranioda människor är precis som vi andra men med bättre koll på verkligheten." |
|
Dem som säljs på tradera och blocket är så vitt jag vet helt nya. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Men hallå, vi pratar om 300:- Har man inte råd att betala det för ett emblem bör bilen säljas till någon som har råd att ta hand om den på ett korrekt sätt! Tycker verkligen det är tragiskt att läsa vissa inlägg här!!!! Har man en Bmw ska man även ha råd att ha den efter inköp! |
|
| Jag tror nog att de flesta här har råd att köpa ett emblem för 300 kr men om det finns billigare av samma kvalité kanske man väljer det istället? Jag hade iallafall gjort det och det betyder inte att jag inte har råd att ha en bil efter inköp.. | |
|
det handlar inte om råd, det handlar om princip(något som i dagens läge inte många har) varför ska det kosta på ett ställe 150kr och på annat 305kr, och då snackar vi om bmw-återförsäljare fick mitt nya original emblem för 200kr(inkl frakt) och det handlade inte om att spara de 100kr i mellanskillnad utan "princip" |
|
|
user79: Kan absolut hålla med dig i ditt tänkande! Man kanske skulle åka bort till Rudvi och köpa ett knippe emblem och sedan sälja dem på blocket. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.