|
|
|
|---|---|
|
"Råkade" hitta denna underhållande rallyfilm. Ingen aning om vem som kör eller vilken tävling. I GRB nånstans. Länk | |
| Nu har man lyssnat på speakern också. Isle of man såklart! :) | |
|
Strippen(rakt fram) åka blir ganska lamt efter sådana här filmer :-) Grym sträcka med grym förare helt enkelt! Mpower |
|
|
Som tack för att du bjuder på en klassiker gör jag med det. Länk Mpower |
|
| Ser ut som en vanlig dag till jobbet på ett ungefär ;) | |
|
Man tackar! Det lät inte som en vanlig 316 direkt ;) Lite förtjust i E30 som man är letade jag på en film jag såg att jag länkat till hela tre gånger (!) Så du kanske sett den redan, Betan. Det är Marc Fleury som publikfriar lite bland bergsgetterna i Schweiz om jag inte är felunderrättad. Ljudet som avnjuts är en S14 (M3) och körstilen är medelbred till bred :) Håll till godo:Länk |
|
| Tackar, riktigt trevliga filmer! | |
|
Det är ju så det ser ut till jobbet när man försovit sig! Fan va gött den går. |
|
|
härliga filmer den sista hade jag inte sett, jag är lite skeptisk till att det gick fort jämfört med Isle of man m3 an men F#N vad han driftade med den bilen :-) Mpower |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det där (första klippet) är ju holländaren Patrick Snijers som kör som en tok i en BMW M3 i Manx Rally på Isle Of Man 1988. Andra klippet är när Georg Plasa kör omkring i sin "lätt" modifierade BMW i tävlingen i Rechberg (Österrike) 2004. Men notera att han kör med en Judd KV 675 V8 motor på 3378 cc (som utvecklar runt 550hk vid 10200rpm). |
|
BMW-slangen: Du hade koll på historien! Betan: M Fleury är nog mer känd i drifting-kretsar än i bantävlingssammanhang och jag tror inte direkt han var ute efter en segertid, men visst har publiken kul. Jag gillar den där långa vänster/höger-kombinationen tidigt i klippet där han ritar två svarta streck på dryga hundra meter eller nåt. Finns även något klipp mer Fleury då det inte flyter lika bra. Det är även då serpentinvägar i bergen och han hamnar utanför vägkanten med vänster framhjul då han skall ställa upp vagnen (en silvermet. E30). Jag tror det blev en riktig skrotning då, för det var brant... |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
:-) Snijers körning hade jag sett innan - har dessutom en divx kodad vhs film med bara BMW M3 E30 som kör rally :-) Och Plasa kände jag igen lätt då jag har två DVD filmer med honom som täcker 3-5 årssäsonger :-) |
|
Här är det lite mer av Marc Fleury Länk För att klara av de vassa svängarna i Alperna använder han sig mkt av handbroms, känns det som. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.