|
|
|
|---|---|
|
Då har jag beställt tid för en bänkning. Känner mig inte helt 100 på att jag har alla hästar hemma. Vanos hit och dit. Nä nu ska det bli exakta siffror på effekten. Hur mycket hk är godkännt för en bil med 14år på nacken och 20300 mil på mätaren??? Mvh | |
pg_ice |
tippar på att du ligger runt 280-300 Hästarna brukar vara kvar i stallet om man sköter servicen och det har ju du gjort med råge,du har väl bytt så mycket som går som kan påverka motorgången :) det blir ett dyno test här med nästa vecka. då med Vtechs rullande landsväg igen. ska dit med ett kolfiberinsug och då måste man ju kolla om det ger nåt :) |
|
"pg_ice" Hej! Jo jag har ju bytt endel: 1. Luftmassemätare 2. O-ringarna 3. Tändstifft 4. Olja 5. Rengjort kretskortet på m ventilerna MM MM kommer inte på mer nu men. Ja jag vet inte om man vågar hoppas på så mycket. Vore kul om du ville filma när du gasar från typ 1500rpm, det är botten vridet jag är lite osäker på. Vet inte hur dem ska gå under 3000rpm. Känns ju som att min börjar dra vid 2000rpm men det händer inte så mycke mellan 2000-3000rpm. Men efter 3000rpm så känns det ju att den drar riktigt bra. Undrar mest om den ska vara så seg på så låga varv. Bmw är ju iofs rätt kända för det. Dem högre varven efter 3000rpm är jag inte direkt orolig över för den drar riktigt bra efter det och hela vägen till stoppet som sagt. Mvh |
|
|
"pg_ice" Hej igen. Jasså du har köpt kolfiberinsug;) Det va det värsta. Blir intressant att se vad det ger. Angående mitt inlägg vore jag tacksam om du ville berätta vad du tror om saken. Mvh |
|
pg_ice |
slängde upp lite bilder på kolfiberinsuget Enjoy :) Länk 3.0orna är lite trötta på låga varv helt normalt 3.2orna drar bättre iom dubbelvanosen jag fixar en film när jag har fått dit insuget monterar det i morgon bitti hoho |
pg_ice |
provar länken igen annars får ni ta copy och paste Länk |
pg_ice |
idiot forum! :) dags att uppgradera kanske |
| En sån skulle man ha=P | |
|
Fan det såg riktgt najs ut. Vill också ha ett sånt. Får väl bli i vinter kanske. Blir nog feritta system först och sen green cotton misstänker jag. Du får berätta hur det känns med ett sånt insug. Låter nog riktigt gott!! Mvh |
|
pg_ice |
här går det undan monterat och klart! hatar när grejor för flera tusen bara ligger bild på insuget med en annars skitig motor. vanos boxen och styrboxen syns också Länk hann även med en liten repa 4.5sec 100-150 mot 5.0sec innan och med ett ljud som är hårresande. Länk varvstoppet ligger nu "bara" på 7800rpm iom att det är köhlers chip och insug jag ska höra med rafko om man kan köra med gamla RNB chipet med varvstopp på 8200rpm. det finns inget slut på toppeffekten det märker man det känns att den vill fortsätta att dra förbi 7800rpm. summa: jäkligt nöjd och jäkigt imponerad än så länge!! :) bänkning kommer troligen nästa vecka |
pg_ice |
en bild till Länk |
|
Hahahahaha!!!! Vilket gott riv du har i motorn. Tråkigt bara att ljudet inte gör sig rättvist på film. Kul att du är nöjd. Vad va det som fick dig att välja köhlers insug? Mvh |
|
| Är det sant att man kan chippa vanos boxen också? Ställer han om tändningen alltså? Mvh | |
pg_ice |
Köhlers insug och MH-GTRs har samma anslutning som original vid trattarna med o-ringar det har inte dom andra. MH-GTRs insug är fortfarande svindyrt och inte heller lika snygg som Köhlers med blankpolerade trattar. MH-GTR Länk sen har väl Köhlers insug det största insugshålet (127mm) som man även kör utan LMM. det var väl också en del att man skulle slippa LMMen och det funkar ju riktigt bra än så länge med chippen som styr upp. ingen vandrande tomgång med Köhlers chip som det vart med RNBs när jag körde utan LMM. så Köhler har lyckats bättre att optimera utan LMM än vad RNB har gjort. |
pg_ice |
vanos chippet ställer enbart om kamtiderna vad jag fattade misstänker att dom har optimerat lite vid högre varv 7500-> där insuget är som bäst. |
pg_ice |
kamlägena ska det vara |
|
"pg_ice" Ja det låter ju ypperligt!! Vad kostar det med chip till vanos tro? Kanske vore nåt. Ja det är mycket man vill ha! Har lagt undan 7000:- iallafall. Får se vad det blir. |
|
pg_ice |
Köhler tar säkert 1500-2000 för ett vanos chip. ring och fråga |
|
Hej! Tack för tippset!! ;) Får göra det. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.