AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.082

Bmw Z4 : Problem med fönsterhiss.

Idag när jag var ute och åkte så smällde det helt plötsligt till när jag skulle hissa ner höger rutan och efter det sluta den att fungera :s Någon som vet vad det kan vara? Elmotorn till rutan snurrar fortfarande på när man tycker på knappen. Men rutan vill ej röra sig. Är det svårt att riva ner dörrsidan?
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
moderna bilar har en hel plåtskiva bakom den yttre bilklädseln, och på plåtskivan finns trissor för den tunna vajer som drar rutan upp och ner, jag vet ej om motorn sitter på samma platta, men eftersom du hörde en smäll så kanske vajern har gått av eller hoppat ur dessa trissor. Jag hade samma fel på min bruksbil och då byttes hela den här plåtskivan på verkstad, men du får säkert något mer svar hur du kan avlägsna innerpanelen och titta efter mvh Uffe/bildock
Det samma hängde mig. Det smallde till och sen gick fönsterhissen bara upp.
Det är vajern som har gått sönder. De måste beställa nya med motor.
4300 kr blir det med installation. Inte så farligt med andra ord.
St
1
Stebro
Z4 2,5i -03
Det är vajermekanismen som har gått sönder
2998 kr med installation på BMW.
Jag tog isär dörren och kolla, och det var vajern som hade gått. Tack för hjälpen.
Visa användare
72
Tompa_master
Bmw z4/04
samma otur hade jag i natt det small till bara och rutan gick bara upp.Var det svårt att rivaisär dör sidan? Wallis?
Det var inte speciellt svårt. Sitter 2 skruvar bakom listen på dörrhandtaget, Sen finns det en skruv bakom airbag märket. Börja nerifrån och ta bort klippsen. Lilla högtalaren uppe i fönstret måste bort.När allt är löst nerifrån och upp sitter det även klipps på överkant på dörren dessa lossas genom att dra dörrsidan mot dig inte som andra bilar uppåt.
Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.