|
|
|
|---|---|
|
BMW E30-88 Ämnar byta alla bränsleledningar vid tanken, inner och ytter diameter på dessa? Ämnar byta bränsleledningarna/returledning i stål från tank till motorrummet till dito av koppar, inner och ytter diameter på dessa? Sommarbilen Länk | |
|
INGEN SOM BYTT DESSA??? Sommarbilen Länk |
|
|
Utvändigt 8mm Invändigt 6.4mm Godstjocklek 0.8mm Dessa mått hade min 318is e30 på både IN, RETUR och ventilation. Orginalrören kostar dock inte särskilt mycket hos BMW enligt egen erfarenhet! :) |
|
|
Varför inte byta till plaströr som det sitter på modernare kärror, jag gjorde det på min e30. Ska vara PA11 eller PA12 klassning för bränslerör och jag köpte mina på Elfa: (Art.nr: 54-797-46) 8/6 mm och de var PA12 på dem. Rostar aldrig och kostar 180:- för 5m. Undertill bör man nog dra dem i en flexslang som skyddar mot stenskott då jag sett att de gör det då de använder plaströren om man vill vara på den säkra sidan...inte för att jag gjorde det. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
TACK!!!! Sommarbilen Länk |
|
|
Vill ju inte sätta dit orginalstålrör, då kan ju skiten börja rosta igen, blir nog koppar.... Sommarbilen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.