AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.773

Nya Subaru Forester 2009

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Betydligt snyggare än förra generationen, kan bli succé. Enda alternativet är 2.0l motor..lite klent. Förresten, är inte den väldigt lik x3?
ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
tvärt om tycker jag att den förlorat all den charm som de äldre generatuionerna hade... Bara 2.0 l -maskin... låter konstigt. Det vore ju självklart att fortsätta med den 2,5 liter 4:a som både förra Forester och gamla och nya Impreza har.

Den kommer med boxerdiesel till hösten, definitivt ett bättre alternativ än 2.0 bensin. Tycker inte den är särskilt lik X3, men jag har inte gjort några närmare jämförelser.
Och ingen automatare till Dieseln hos Suabru..looosers!!
Subaru är otroligt korkade vad det gäller märkliga specar... ESP blev std -07 med motiveringen 4WD minimerar behovet av ESP.. Taklucka är std (= dålig takhöjd) etc etc ett märkligt märke helt enkelt

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Automat kommer också till hösten om jag kommer ihåg rätt, det borde förstås ha funnits från början. Subaru gör inga halvfärdiga produkter, men ibland känns det som om de testar lite väl länge. Dieselmotorn utvecklades under sju år innan den släpptes nu i vår (i bl a Legacy), tycker de borde ha kunnat fixa en automat under den tiden.
Samma miss finns hos Honda med där man länge nobbade diesel mycket av problemet sitter i att Japanerna ( liksom jänkarna) har en otrolig hybris och övertro på sig själv, sin egen kunskap och sin egen förmåga att styra vad konsumenterna vill ha....

Honda kommer även dom med automat och varför?? knappast för att vi i Europa vill, utan för att man i USA slutligen har vaknat och fattat att 50 talet med bensin priser på 1USD/gallon är över och vill man sälja i USA är det automatare som gäller som bekant

Japs bilarna hade länge ( -2006 typ) bara tilt på ratten ( ej in/ut justering) då det "inte fanns nån efterfrågan på detta " enl t.ex Toyota

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Forrester kommer antagligen inte få större bensinmotor än 2,0 på grund av utsläppen, dvs Subaru tror inte den lönar sig här.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
kolla denna test Länk
Ja det är skillnad 4wd och 4wd!
Luktar Subaru reklam utan dess like... man låter t.ex inte dom andra prova UTAN ESP påslaget utan bara skyller på att ESP sabbar allt...

Njae, reklam och reklam. Klart att det ser ut som reklam eftersom det är bättre än de andra systemen, men så är det också. Vet man tex hur stor skillnad en diffbroms gör för att flytta kraft mot att inte ha det (Haldex gen 4 som sitter i Saab XWD har äntligen diffbroms) så inser man att det är sant.

2.0d motorn är ruskigt bra, men automatlåda kommer senare tyvärr. Självklart skulle det funnits från start, men det hade inte BMW till sin X3 2.0d första året heller... ;)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Länk

Subarun är sågad..sämst i klassen enligt teknikens värld.
Auto motor och sport hyllar forestern på alla punkter som teknikens värld slår ner på ??
Man börjar fundera vilka som är oberoende och vilka som alltid stöttar volvo.

4wd
Måste säga att jag också blev förvånad över rubriken i TV's test. Har inte läst det iofs men rubriken säger väl allt.

Subaru har ju lyckats få till riktigt bra bilar på sistone och har vad det verkar haft en väldigt positiv utveckling de senaste 10-15 åren. Det samma kan tyvärr inte sägas om Teknikens Värld sedan Daniel Frodin tog över rodret. Får väl se ikväll om deras tv-program är bättre (TV8 19:30 för er som missat).

Har bara kört Legacy själv men tyckte det var en ytterst trevlig bekantskap och när det gäller Forester så ska jag väl inte säga alltför mycket eftersom jag inte kört den men jag väljer nog hellre att lita på AMS än TV, precis som vanligt.
Teknikens Värld går från bottennapp till bottennapp... Såg ni TV programmet?

Och tidningen får man väl ge upp helt framöver. Snacka om konstiga vinklingar och åsikter. Jag är väl 'partisk' eftersom jag äger en Subaru Outback, men inte sjutton är nya Forester så tokig. Speciellt inte med dieselmotorn och 6vxl låda...

Fram för en ny riktig biltidning och något motorprogram på tv! Motorjournalen, allt är förlåtet! Kom tillbaks! :)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.