|
|
|
|---|---|
|
Jag och en vän ska altså köra denna rutt kustvägen i sommar med min m535i -87. En liten semestertripp altså! :) I fjol körde vi Sthlm - Milano - Sthlm med samma bil. Nu till min fundering kring det hela. Jag har bytt en massa delar och bilen är i gott skick. Men har någon något tips vad man borde kolla upp rent maskinellt som man direkt inte tänker på. Vad som nyligen är bytt: Tändkablar / rotor Däck Bromsar / Vätska Koppling Bränslefilter / Remmar / Viskokoppling Alla vätskor Har ni några tips vad mera man borde tänka på? Har någon kört genom Polen så berätta gärna vad man bör tänka på där. Mvh Jonas | |
|
Fördelarlocket bytte du väl i samband med rotor´n?...Om inte,ta med ett lock eller byt innan.. Ventiljustering skall du också göra anser jag..OM du nu inte nyligen gjort detta. Mvh Janne. |
|
|
Jag har kört genom Polen många gånger... Det tar längre tid än vad man tror. Räkna med att få göra tighta omkörningar och framförallt att bli omkörd med ännu mindre marginal. Folk kör som om det vore deras sista dag i livet =). Artikeln beskriver Polens vägar och polackernas körstil utomordentligt. Förvänta dig det värsta Länk Och en liten film som visar trafiken i Warszawa. Samma beteende ser man överalllt. Länk There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Tack för svaren! Nu har jag fixat med det sista, ventjustering (OCH dragit fast oljerörsbultarna!), vattenpump osv. Såå, vi åker nu den 28.8. Ska bli väldigt intressant. Dagsetapperna blir ganska långa med tanke på att vi endast har 10 dagar på oss. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Glömde min sista rad i inlägget. Någon som har några mera goda råd och tips, såhär i sista minuten. Mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.