AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
691

Problem vid start..

Hej,

Har märkt ett skumt problem som jag har noterat i två dagar. Varje morgon när jag startar bilen så tvekar den lite... Jag vrider om nyckeln.. fläkt, stereo osv går igång men startmotorn drar inte igång. Vrider tillbaks nycklen och provar igen.. då går bilen igång som vanligt. Det är bara på morgonen jag har haft detta.. resten av dagen så fungerar bilen kanonbra.

Vad kan vara galet??
Samma sak nu när jag for hem efter jobbet.. JAg får vrida om nycklen kanske 3-4 ggr innan den går igång.. inga felmeddelande eller liknande heller. När den väl gått igång så fungerar den bra och den startar även direkt om jag stänger av den och slår igång den direkt efteråt.

Kom på nu att jag gjorde en liten "motortvätt light" för c:a 1 vecka sedan.. kanske att det är de som spökar lite??
Testade att byta nyckel... då fungerar allt hur bra som helst.. Case closed :-)
Ci
37
Ciki
BMW 320D -01
hehe har samma problem som du, bytte nyckel och det funkar hur bra som helst.. grejen är att nyckeln som legat ett tag är batteriet dåligt i nu.. det stör jag på mig, det e ju sån laddningsbart batteri som laddas när du har det i tändstiftet.. men men den startar ju ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.