|
|
|
|---|---|
|
När jag har tankat fullt i min 530i touring så luktar det bensin i ca 20 mil??? är det någon avluftning eller vad?? | |
| Troligen finns en läcka i t.ex. avluftningsrör eller påfyllningsrör. Blir nog att krypa under och titta efter fläckar. Vad gäller det för årsmodell? E34? E39? E61? | |
|
det är en 94a |
|
|
E34 |
|
|
Det finns ett par avluftningsrör som brukar rosta sönder med tiden, pos.2 och 3: Länk Vissa 94:or har tydligen plåttank också, vilket jag tror är mindre vanligt:Länk Plåttankar brukar läcka vid mittskarven och din måste ju läcka högt upp. Kolla även om det är tätt vid tankarmaturen för pump och nivågivare på tankens ovansida. Du når dessa under mattan på golvet. Brukar sitta ett plåtlock över golvhålet. |
|
|
ska kolla detta,,, tackar för snabba svar.. du kanske kan säga varför det inte går att få opc att vara tyst även att jag bytt alla lampor bak och att den fortfarande visar att lampor är sönder,,, irriterande plingande. |
|
|
en fråga till???? Går det koppla ur opc???? |
|
|
Nej, elsystemet på E34 är jag inte hemma på. Där tror jag du får vänta på svar från Folke eller Hasso. Det jag skulle kunna tänka mig är felaktig lampeffekt eller "hemmamonterad" släpvagnskontakt, annars vet jag inte. |
|
|
ok jag får kolla där... måste säga att denna BMWn jag har nu är det bästa jag haft, det är riktigt med klös i den och är relativt snål i bränsleförbrukning,, kör den på 0,85 på landsväg |
|
| Japp, det är väl BMW i ett nötskal, prestanda och bränsleekonomi :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.