|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
kilroy |
Skall man göra en polisanmälan angående åkarens generella sätt att köra grus så är det en bra utgångspunkt att känna till lagstiftningen. Skall man göra en polisanmälan angående sina egna skador så är nog förutsättningen att dessa är dokumenterade på något tillförlitligt sätt. För övrigt så är det självfallet trist med incidenter som denna. Problemet är också att det ibland är svårt att nå en uppgörelse. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Men vad gör det om jag polisanmäler honom? Han kommer tveklöst bara säga att han inte tappat grus, och då står man på ruta ett. Kanske han har fler anmälan på sig och då kanske det blir andra bullar, men kanske inte. Ska ringa polisen på mådag o höra. Frågade mitt försäkringsbolag om jag skulle ringa o polisanmäla men fick svaret att det inte behövdes ur försäkringssynpunkt i mitt gällande fall. |
|
|
man behöver då inte köra me pressening iaf... visst man måste ju lasta smart så de inte rinner över.. suget bakom hytten ska göra så de inte flyger iväg... men offtast e de inte lastbilsföraren som lastar.. o de e nog inte så att lastbilsföraren hoppar ur me spade o rättar till efter sånna som mig (traktorföraren) så anv inte för hårda ord:) |
|
|
Åk till ditt bolags drive-in besiktning och visa upp skadan. Där finns polis på plats och du bör få veta vad dina chanser att få rätt är. Jag ha gjort så vid två parkeringsskador och fått mycket snabbt godkännande trots att jag ine har haft mer vittnen än mobilbilder på skadeplatsen. Min far råkade ut för samma sak som dig men eftersom han bor på liten ort och kände igen åkaren så löste det sig enkelt. |
|
|
anmäl även om det inte finns anmälningar, någon måste vara den förste... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Min erfarenhet av detta var att jag stoppade en lastbil som släppt iväg stenar från sina däckmönster, dvs hade inget med lasten att göra. Men det spelar ingen roll utan det är chaffisens ansvar. Stoppa direkt, annars kan det bli svårt att bevisa. Kan tänka mig att åkerier får en del samtal från personer som försöker blåsa dem på rutor, strålkastare, div lackjobb mm. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Glömde, självklart skall du anmäla. Varför inte? Detta klassas som trafikbrott. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Farsan var med om samma sak för några månader sen. Han ringde firman och det slutade med att dom stod för skadorna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.