|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sorry för kopia på första inlägget! Blev nåt knas när jag backade i browsern i PDAn. CruiZa lugnt imorrn! /Pane |
|
| Har haft min Z4:a i ca 2 månader och hälsa på alla Z:or. Gensvaret är dock sådär. Körde Subaru Impreza tidigare och där hälsade så got som alla oavsett modell. Håller med om att det är oftast de yngsta som inte hällsar tyvär. | |
|
Ska börja föra statistik på det här så får vi se hur bra Z-ägare är på att hälsa :) Mvh/Rolle |
|
|
Idag.. En Z3 och två Z4, ingen hälsade tillbaka! ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Blev hälsad på och hälsade givetvis tebax på en Z3 coupé på essingeleden på väg till jobbet imorse. Trevligt med lite gemenskap i trafiken. | |
|
Jag ställde min hoj Pan European och köpte en Z3, och för mig är det naturligt att vinka till någon som man delar intresse med, oavsett om man känner personen eller ej. Det sitter i sedan MC-tiden. Jag tycker att vi alla skall hälsa på alla Z:or som vi möter. Så småningom blir det fler och fler som hälsar tillbaks. Man kan ju blinka för att väcka uppmärksamheten och sedan vinka så att man inte behöver lätta på gasen i onödan. Min Z3 Länk /soomg |
|
|
Det jag ska skriva nu hände iof förra våren men det tar inte ut det roliga i det ändå. På vägen mellan Hällingsjö och Lindome mötte jag en grön Z3 i ett backkrön.. Det är 70 väg och rätt smalt så det kändes som de gick fort. Jag hann knappt reagera när mötande Z-förare slängde upp näven i himlen. Han såg "sketanöjd" ut och jag blev väldigt glad. Det var första gången en annan Z-förare hälsade på mig. Sedan dess hälsar jag alltid när jag ser en Z3. Varför jag inte hälsar på Z4or är kanske för att en kille i trakten bytte upp(?) sig från en Z3 2,8 till en Z4 whatever. innan bytet gick det jättebra att hälsa men sen hälsar han inte längre. Lite trist faktiskt. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Skänebo jamen det stämmer ju till punkt och pricka, det jag skrev om i inlägg nr11, det verkar som Z4 förarna "ser ner" på oss Z3 ägare, och vad blir följden vi och dom, vi är de verkliga Z-entusiasterna medan dom ja jag vet inte....... men någon skillnad tycks det ändå vara, ja inte har vi bilarna i samma syfte, Z3 börjar nu bli några år så det blir nog mer och mer en hobbybil, men nog sjutton kan man morsa på en märkesbroder i synnerhet om taket är nedfällt, bilen skiljer ju sig så pass från övriga fordon i trafiken så nog syns man säg inte annat mvh Uffe/bildock |
|
|
Hälsar nästan alltid på z-or men det verkar inte som att någon vill hälsa tillbaka, varken 3or eller 4or |
|
|
Jag hälsar för det mesta på Z:or... har blivit så, höjer alltid min körhand i en liten vink =) ....är jag ute på långtur eller långt ifrån min egna stad så åker hela handen upp och hälsar mer "glatt" *ler* jag tycker det är trevligt ! |
|
|
Håller med, visst är det trevligt men varför är det så FÅ som hojtar? Är det för att man "bara" har en E36 cab och ingen Z3? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Uppdatering. Jag har nu träffat på ett antal Z3:or ute på vägarna och ingen har hälsat trots att jag har hälsat på några. Gemensamma nämnaren är gamla gubbar som kör. Kanske är de förbannade för att en ung kille har häftigare Z än de själva? Vad vet jag... trist är det i alla fall... Vad gäller Z4 och att de ser ner på Z3 så kan man ju alltid göra upp vid närmaste rödljus. :) Z4 kommer aldrig att få samma kultstatus som Z3. Z3 kommer alltid att vara den ruffiga sportmaskinen till skillnad från Z4 som är mer komfort. *duckar* |
|
| Jag "hajar" på alla! | |
| Ser nästan aldrig några Z4:or i Göteborg men om nån dyker upp ska jag heja :0) | |
| Självklart hälsar man på all z:3-or / eller hur | |
|
Var ute i solskenet några dagar omkr. 25 juli och hann med drygt 1100 km i Sörmland-Ö.götland-Småland-Vä.götland. Endast nattetid har suffletten varit uppfälld!! Har måhända missat något trevligt möte, men är säker på att jag hejat på förare till 4 Z-bilar under resan (1 st Z3, 3 st Z4). Samtliga har hejat tillbaka - dessutom med ett brett leende !!! - Oavsett om det är tjejer eller killar som kör. Lägg ner det här onödiga och "triggande" resonemanget om vilka som hälsar eller skall hälsas på. Verkar som att de som debatterar ivrigast om en sådan här "oerhört" viktig detalj verkligen vill bygga barriärer. Tjenare...!! Carter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.