|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att byta bort min 525i-91:a! Vill ha en M3-93-94 eller en M5-91 el 92! Vilken är billigast å äga?? Mvh:Peter Peter (Bmw 525i 24v-91) | |
|
beror ju enbart på va du känner för, alltså e du en 3-serie fanatiker elr en 5-serie älskare. Vad de gäller kostnaderna så har man ju absolut inte en "vanlig" helförsäkring, en sån bil måste man ju entusiast försäkra men då får du bara köra 1000 mil per år me den inte en centimeter över de. De e vad ja tänker ha iaf vid ett kanske framtida köp av en m5:a Mvh Mr-speed P.s en jävligt bra försäkring, entusiast alltså kanske springer lös på mellan 1000 till 2000 per år eller nåt i den stilen D.s go for 540 manuell |
|
elof |
hejsan! har haft den förmånen att ha ägt både en m3 e36 samt en m5 e34 och då var m3an det billigaste alternativet, dessutom så tyckte jag att m3an var roligare bil att köra med....lite smidigare och lättare men som sagt beror ju lite på hur man e som person |
|
vad kostade M3:an i försäkring/år eller hade du nån annan typ av försäkring? Behövde du reparera mycket på den? Mvh:Peter Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
elof |
bilen kostade runt 6000kr/år hel försäkring med max 1000 mil/år men då bor jag på landet och bilen står inlåst i garage. jag hade bilen från ca 5000mil till 9300mil och inget förutom vanlig service behövdes på dessa mil. |
|
köp dig en m5:a istället så blir allt bara bra =) Mvh Mr-speed 360 * 3 e väldit skönt att göra =) |
|
|
Kostnaderna i drift/underhåll samt försäkring är nog ganska likvärdiga. Skillnaderna ligger kanske i att m5:an drar mer bensin, men samtidigt så är den billigare i inköp så en ev. lånekostnad blir isf mindre. Mvh Jens |
|
| Med andra ord är en M5 det bästa köpet i ett kortsiktligt perspektiv, då det lägre inköpspriset inte hinner ätas upp av den extra mängd bensin den slukar. | |
|
tyvärr har jag hört att M3orna inte går att entusiastförsäkra längre, och hur det är med M5orna vet jag inte? |
|
|
vilka försäkringsbolag erbjuder entusiastförsäkring? |
|
|
Wasa/Bilsport är väl det bolag som är flitigast använd. De har bäst villkor vad jag har sett.. Men finns även hos andra bolag.. Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
Viruz: Håller själv på att sälja min M5 pga min sambo ska börja plugga efter sommaren. Är tyvär också tvungen att ha en kombi. ( Blir tyvär ingen M5 Touring pga ekonomiska skäl). Alltså allt som börjar på M i BMWs modellprogram är svindyrt. Har ägt min i ca ett år nu och jag har redan lagt ner alldeles för mycket pengar på den. Nu har jag kanske haft lite otur med just min, men du kan aldrig garantera att inget rasar under tiden du äger och kör den. Läste ett inlägg här på forumet för några månader sen, och där var det folk som tyckte att man ungefär skulle ha 40000:- på reprationskontot. Låter mycket men rasar tex Vanosen på M3 eller toppen på M5, så är det rätt rimliga pengar. Det värst man kan göra är att köpa en M-modell utan att ha pengarna till underhåll. Man måste alltså räkna med att det är dyrt som knark att äga och underhålla en sån kärra. Tyvär finns det redan en drös av såna bilar på marknaden där folk har slarvat med service och sånt pga det kostar. Men är du nu beredd att köpa en så köper du dig VÄRLDENS råaste "streetracer". Jag själv har aldrig ägt en M3, men har kört många. Men min personliga uppfattning är att M5 är den roligaste och mest praktiska av dom två. Men smaken är som........ Hur du än gör så önskar jag dig lycka till!!!! Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.