AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
610

E34 525 Hicka vid rödlysen

Visa användare
59
G3
525i Touring -93
Hej har funderat på detta ett tag nu vad det kan bero på men kommer inte fram till någon lösning. som rubriken lyder så får bilen liksom hicka när jag stannar till vid tex. ett rödlyse. den sjunker ner under tomgång och upp igen ett par gånger och sen går den som den ska på tomgång. nått säger mig att det är nån givare som dummar sig. jag upplever inte att det är något större problem men det är jävligt irriterande för det känns inte som att det ska vara så. jag har även sökt av fel minnet med carsoft men kan inte hitta något där som kan tyda på något fel. kom gärna med förslag, och om ni tror att det kan vara någon givare så berätta gärna hur jag mäter upp den.
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jag tror att det antngen är glapp i tempgivaren till lmm eller lmm för då min glappade hade jag dom problemen. Prova och kör med kontaktspray och ta även tomgångsmotorn då när du ändå håller på.

Beemer 4 Life!
Visa användare
59
G3
525i Touring -93
tomgångsmotorn är det den där det sitter en kontakt vid luftspjället. jag provade nämligen att dra isär först kontakten till lmm men då dog bilen. sedan prova jag dra ur kontakten vid luftspjället och då hosta den till men gick fortfarande som den ska på tomgång.

[IMG]Länk
ga
201
gagge66
540iA -99
Jag hade precis samma problem på min 540. När jag bromsade in vid rödljus och liknande gick varvräknaren i botten, och sen upp igen...oftast. Men jag fick motorstopp ibland! Hände aldrig när ac:n var på! Är ju högre varv på tomgången då ju!

Bytte lmm, och sen var problemet borta. Var för drygt ett år sedan. Har även haft problem med ryckningar en tid, så jag testade med att rengöra lmm:n. Nu är ryckningarna borta!

Prova med att spruta typ CRC Elektronikrengöring på lmm. Kan funka!

Lycka till

gagge
Visa användare
59
G3
525i Touring -93
jag ska ta o testa det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.