|
|
|
|---|---|
| Hej, har en 530 ia-94, som helt plötsligt vill lägga av under gång, men är man snabb på gasen då så kommer den igen,och har den lagt av och man vriderpå nyckeln igen så startar den, men det stinker bensin också.( så nu får den stå), kan det vara fel på pumpen tro, tacksam för tips och råd. | |
| ingen som vill tipsa? | |
|
Ja...finns ju flertalet områden som det kan trilskas med.. Antingen tändning/insprutning eller enbart bränsleförsörjningen(pump,relä) Lmm kan ju vara defekt,eller varför inte någon bensinslang/koppling under huven som är läck...Åtminstone det felet( defekt slang/klämma) VERKAR du ju ha. Någon kontakt som inte sitter fast,tempgivare,andra givare..osv. Men det ger ju inte så mycket "kött på benen" åt dig egentligen...Kan ju vara mycket svårdetekterade fel detta ibland.. Har du gjort någon egen felsökning eller varit inne på diagnos/kollat felminnen? Har du läst igenom lite gamla inlägg,där brukar det poppa upp problem som i mångt o mycket känns igen på sitt eget s.a.s?...Mycket fin liten funktion det där :) Har du andra symptom? Märkt något konstigt i övrigt? Servat bilen nyligen?(stift,luftfilter,kollat över gummibälgar(mht sprickbildningar) osv) Men om du nu inte hittar någon defekt slang eller så...då kan du åka in till en verkstad och be de checka upp felminnet iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Lyft på den övre kåpan så du ser fuelrailen. Där ser du bränsleslangens fäste klämman där brukar bli dåligt och det läcker. Spridarna kan också läcka och den syns som fläckar, om man inte motortvättar förståss. |
|
|
Tack så mycket för era råd/tips. Ja jag har läst runt lite grann här på "felsökningen" ( håller med att det är en bra funktion) och nej, jag har inte lämnat iväg till verkstad för felsökning, men har kollat kontakter/givare, verkar vara ok, men skadar ju inte att ta en till koll och jag ska absolut kolla slangar/klämmor/spridare om det läcker nånstans, börjar med det iaf. Andra symtom? ja den har vart svårstartad när den är varm,tack så länge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.