|
|
|
|---|---|
|
Lägger upp en rolig film på hur en Carrera GT förare försöker skaka av sig en gammal E30 på ringen. Envisare gamling får man leta efter... :) Länk /L | |
|
"Länkar" till en film ska det naturligtvis vara... :) /L |
|
|
Coolt... :p Men vafan har Volvo 142(144):an som skymtas på slutet på Ringen att göra... Hahahaaa ;) Kimmen. |
|
|
Volvon kanske var en 1975 års modell med en LT-1 under huven? ;) Konstigare ekipage har man ju sett på ringen. Kommer ni inte ihåg filmen med den gamla VW kleinbussen som körde om en Porsche i obscena farter? /L |
|
|
Rätt imponerande...BMW:n är förvisso turbotrimmad o hänger inte med på de längre rakorna, däremot är det lite anmärkningsvärt hur förvånansvärt lätt den hänger med i svängarna...Den lär förvisso knappast ha original-chassie men Porschen borde ju rimligtvis dra ifrån när det svänger... Blackbeard punkt se...För oss som surfar på fler ställen än nätet:-) |
|
|
I slutet av förra säsongen körde jag om en Carrera GT i Schwalbenswans med en Porsche 968 CS. Bilen hade nr plåtar från Mainz och bredvid ägaren satt ingen mindre än Horst v Saurma och coachade! Han såg lite chockad ut när jag bromsade mig förbi, men jag fick tummen upp av HvS i depån senare på em.Kul! :) _____________________ Mvh, Fredrik |
|
|
Om E30 är lättad, har rätt chassi, aerodynamik o r-däck är den troligtvis helt överlägsen GT´n i kurvorna! Skön Underdog bil!! Tummen upp! _____________________ Mvh, Fredrik |
|
|
Var väl S50B30(32) med ca 800hk i den? En franska M3a, har varit uppe förrut. |
|
|
qvisfr "Om E30 är lättad, har rätt chassi, aerodynamik o r-däck är den troligtvis helt överlägsen GT´n i kurvorna!" Det tror jag inte att den är, det var bara en dålig förare i carrera GT som var lite rädd om bilen. |
|
|
Må Porschen vara orginal mot en vässad E30 M3 så är det riktigt Grymmt att den hänger på En carrera med en halvdan förare ! Med Rätt medel kan man säkert få en M3 att går bättre i kurvorna än en Carrera ! Frågan är alltid hur mkt man plöjer ner på bilen.. Allt handlar hur mkt man är redo att bygga om ! Men den M3an gick bra :) |
|
|
Man kan ju vända på det också - om M3:an nu har typ 200 hk övertag, är lättare och med uppgraderad fjädring/bromsar är det väl lite konstigt att den inte kör om Porschen?... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.