AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.205

Imponerande snabb M3 E30.

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Lägger upp en rolig film på hur en Carrera GT förare försöker skaka av sig
en gammal E30 på ringen.
Envisare gamling får man leta efter... :)

Länk

/L
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
"Länkar" till en film ska det naturligtvis vara... :)

/L
Mr
63
Mr_Dobermann
Bmw 745IA E65 -02, Saphirsvart, 10,5 x 22´ x 4.
Coolt... :p Men vafan har Volvo 142(144):an som skymtas på slutet på Ringen att göra... Hahahaaa ;)

Kimmen.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Volvon kanske var en 1975 års modell med en LT-1 under huven? ;)
Konstigare ekipage har man ju sett på ringen.
Kommer ni inte ihåg filmen med den gamla VW kleinbussen som körde om en Porsche i obscena farter?

/L
Rätt imponerande...BMW:n är förvisso turbotrimmad o hänger inte med på de längre rakorna, däremot är det lite anmärkningsvärt hur förvånansvärt lätt den hänger med i svängarna...Den lär förvisso knappast ha original-chassie men Porschen borde ju rimligtvis dra ifrån när det svänger...

Blackbeard punkt se...För oss som surfar på fler ställen än nätet:-)
Visa användare
17
qvisfr
M3 E46 SMG -02
X1 2,0D XDrive -11
I slutet av förra säsongen körde jag om en Carrera GT i Schwalbenswans med en Porsche 968 CS.
Bilen hade nr plåtar från Mainz och bredvid ägaren satt ingen mindre än Horst v Saurma och coachade!

Han såg lite chockad ut när jag bromsade mig förbi, men jag fick tummen upp av HvS i depån senare på em.Kul! :)

Mvh,
Fredrik
Visa användare
17
qvisfr
M3 E46 SMG -02
X1 2,0D XDrive -11
Om E30 är lättad, har rätt chassi, aerodynamik o r-däck är den troligtvis helt överlägsen GT´n i kurvorna!

Skön Underdog bil!! Tummen upp!

Mvh,
Fredrik
Var väl S50B30(32) med ca 800hk i den?
En franska M3a, har varit uppe förrut.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
qvisfr
"Om E30 är lättad, har rätt chassi, aerodynamik o r-däck är den troligtvis helt överlägsen GT´n i kurvorna!"

Det tror jag inte att den är, det var bara en dålig förare i carrera GT som var lite rädd om bilen.
Må Porschen vara orginal mot en vässad E30 M3 så är det riktigt Grymmt att den hänger på En carrera med en halvdan förare ! Med Rätt medel kan man säkert få en M3 att går bättre i kurvorna än en Carrera ! Frågan är alltid hur mkt man plöjer ner på bilen.. Allt handlar hur mkt man är redo att bygga om ! Men den M3an gick bra :)

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Man kan ju vända på det också - om M3:an nu har typ 200 hk övertag, är lättare och med uppgraderad fjädring/bromsar är det väl lite konstigt att den inte kör om Porschen?... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.