|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Filip_J: Du tycker det låter dumt att en bil utan navigation är mindre åtråvärd (d.v.s. betingar ett lägre pris) än en utan? Du tycker det låter dumt att folk hellre skulle ha nya navin (16:9 och grymt mycket snyggare gränssnitt) än gamla navin (4:3)? Jag vet inget om utrustningen i din M3 men skulle tippa på att du saknar navigation eller har den gamla och därför är ganska partisk i frågan. Förstår att Freddesix kommentar om färgen också svider lite, jag tycker själv att Phoenixgul är jäkligt snygg men det är ju de facto så att de gula lockar en mindre målgrupp. Tycker därför att hans analys är ganska bra... |
|
Filip_J |
Micke & Chrisse: Jodå, jag är riktigt nöjd med bilen, 01. 6600 mil, 2 ägare, nybesiktigad idag UA och inte en tendens till slitage på något. Angående färgen: Bara tanken att lägga 240k+ för att ANDRA ska gilla bilen är en absurd tanke. Jag älskar alla färger på M3 E46 men har en stor kärlek till gula bilar, och just phoenixgul. Jag bryr mig verkligen inte vad andra tycker :) Utrustning: Min M3 är fullutrustad, 1 ägaren beställde ALLT man kunde få, jag har själv jämnfört med BMW's utrustningslista och inget saknas. Navi: Jag har 4:3 navin och är helnöjd, steget från M3 E36 (utan navi) till M3 E46 är stort. 4:3 eller 50" navi i bilen är inget jag ens lägger större vikt att bry mig om. Det är som att säga att du ska köpa en grym TV till ett bra pris men avstår för att fjärrkontrollen är ful, förstår ni hur dumt det låter? =) Mvh Filip |
|
Filip_J: Håller med ang färgen. jag tänkte samma sak när jag köpte min LSB. jag gillar färgen o skiter i om andra gör det :) he he gillar den gula , riktigt snygg färg |
|
|
Filip: Det är möjligt att du älskar den gula färgen och skiter fullständigt i navi men faktum kvarstår att många andra inte gör det. Och det påverkar dig den dagen du ska sälja den, lite det tråden handlade om... Själv tycker jag att den phoneixgula kan vara en skön färg men jag skulle förmodligen tröttna på den och aldrig våga köpa en. :) Sen är väl utbudet relativt stort, vilket gör att man kan iaf försöka hitta den "perfekta bilen". Då blir man lite petig. Men tur att vi alla tycker olika, rätt trist med bara svarta och silvriga bilar annars! |
|
Filip_J |
Största myten någonsin: "gula bilar är svårsålda". Min förra M3 E36 var det tre stycken som mailade/ringde och frågade om dem fick köpa den, bilen låg inte ens ute på annons. Svårsåld? Verkligen inte! Tycker det är samma M3 E36 + M3 E46 som legat ute ett JÄKLA tag, dem gula försvinner bra fort. Kolla bara Micke169? 's M3 E46, troligtvis en av sveriges fräschaste och SILVRIG för dem som inte "vågar" sticka ut, legat ute 1 år utan att bli såld. |
|
Köper jag en bill för X-antal 100 tusenlappar så vill jag själv tycka om den och färgen den har, sen om inte alla andra gör det den dag den kanske skall avyttras bryr jag mig mindre om. Faktum är att de som verkligen vill ha en bil med med Ex Gul eller lila kulör kanske nappar lättare på dessa än en kille som vill ha en silvrig där utbudet är bra mkt större och man kanske får lite svårare att bestämma sig för vilken utav alla dessa objekt som verkligen är nåt att ha. Jag gillar även de "vanliga" färgerna, men samtidigt är de kul att ha nån färg man inte ser i varje gathörn. |
|
|
bil inte bill.... skulle aldrig köpa en räkning..:) |
|
|
Jag hade kunnat tänka mig en gul, men den hamnade tyvärr långt ner på sambons lista över snygga färger. Överst hamnade imola rött på delad plats med blå metalic, på tredje hamnade svart följt av alla dussin färgerna i olika nyanser av grått. Tyvärr längst ner laguna blå och gul, vilket jag tycker är orättvist, men jag måste ta hennes åsikt i beaktning, det är vikigt att tjejen gillar bilen :-) Men min nyfikenhet kvarstår, varför blir aldrig bilen som topiq handlar om såld? Jag tror det är nått annat än färgen. ___________ Act as if! |
|
Filip_J |
Tror vissa här helt seriöst att folk köper bilar för att ANDRA ska gilla dem, herregud vilket dåligt självförtroende ni måste ha då. Min sambo sa att phoenixgul är den fulaste färgen man kan ha, efter hon sett den live ändrade hon sin åsikt till att den faktiskt är snygg. Har enbart fått höra positiva kommentarer om bilen, bland annat: "tur att du inte köpte en tråkig silvrig eller svart bil" :) |
|
Helt rätt.. våga köpa en bil som inte är svart eller silver :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Håller helt med. Technoviolett kallades ollonlila av nån här inne, men jag måste säga att färgen på min bil inte påminner de minsta av kulören på huvet min lille vän har därnere.. Och om de nu ändå visar sig att den påminner om ett dickhead så gillar jag den ändå.. Dessutom brukar ju våra vänner i brallan gå hem hos brudarna så då kanske min bil faller dessa lite extra i smaken per automatik:) Om sen de coola grabbarna med tatueringar och gigantiska ringar i näsorna gillar den eller tycker jag åker omkring i en snoppmobil bryr jag mig inte de minsta om... |
|
|
Jag väger ofta in vad andra tycker då jag köper bil. Ser alltså till att jag helst får med utrustning som är attraktivt och att tex färgen inte är alltför knepig. Personligen är jag egentligen inte i behov av speciellt mycket utrustning. Det är när man köper bil man kan påverka och göra en bra affär. När du ska sälja är du nästan helt i händerna på köparna och då gäller det att ha något attraktivt och som många gillar. Gul är nog en lite speciell färg som sticker ut och som kanske var mer populärt -01 än vad det är idag. Är det inte mest tidiga M3e46 som är gula? Hade funderingar på en gul Porsche 996 som jag tyckte var rätt läcker men var tveksam till att få den såld en dag. |
|
|
Köpa en bil man vill ha med en annan färg än man egentligen vill ha pga att man vill få den såld en dag, kan man ens resonera så. Köper jag nåt så är det för att jag vill ha den så, inte för att imponera på nån annan, då hade jag valt en annan färg än BRG. ;) /Jonas |
|
|
Kanske ska förtydliga att jag inte köper en bil jag inte själv vill ha och det handlar ännu mindre om att imponera på andra. Så resonerar jag och det handlar om ekonomi och det gör att jag kan fortsätta åka roliga bilar utan att det kostar skjortan. Oftast går jag plus på mina entusiastbilar och då kan jag leva med att den är silver isf för ljusblå som jag kanske helst föredrar. |
|
|
Filip_J, jag förstår verkligen att du tycker jag är dum. Du är ju trots allt ägare till precis en sådan bil som jag med mitt inlägg kapar vid fotknölarna. Samtidigt verkar en och annan hålla med mig vilket är ett tecken på att jag inte är helt fel ute. Alla är trots allt inte beredda att betala för gammal teknik och färger som osökt för tankarna till ett sämre blöjbyte. Vidare handlar navin inte enbart om skärmstorlek. Tekniken bakom och de funktioner som 16:9-navin erbjuder jämfört med dito 4:3-version skiljer en hel del. Det är som sagt tur att vissa inte bryr sig om vad alla andra tycker :) |
|
Filip_J |
Freddsix: Tycker du verkar lite gnällig och avundsjuk. |
|
Jävla massa gnäll här var. Vissa tycker om gul, andra silver osv. Så kommer det alltid vara. Hur jävla kul vore det om alla körde runt i samma bil i samma färg?!?! Själv har jag en imolaröd M3a. Vissa tycker den färgen e snygg.. andra inte.. Anledningen till att jag köpte en sån var att jag och min sambo tyckte den va fin.. vad andra tycker skiter jag i. Den dagen vi ska sälja den så finns det alltid någon som tycker om den (de som inte tycker om den kan bara leta vidare efter en annan bil). // M.V.H. Daniel |
|
|
Freddesix: Vad är det för funktioner som skiljer en navi till en 01 och navi till en 02 förutom 16:9 vs 4:3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.