AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.042

Vad är det som ska sitta här på AC´n ? sprutar luft när jag tryck testar.. E39

sc
217
scalare
325 coupé -07
Hej.
Har ett litet dilemma med AC´n på min 528 e39 -97.

För det första så har jag ett hål där jag inte vet vad det ska sitta för något. Prövtryckte och det sprutar upp luft i mängder..

Länk

Vad ska sitta i hålet?

Del 2 är att mina rör inte passar ihop mellan kondensor och kompressor.

Kondensorn är från en 01a och kompressor orginal. Kan man kapa röret och ta det som passar av 2, eller hur ska man gå tillväga?

Bild på röret:

Länk

MVH
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är inte tryckströmbrytaren som saknas i torkfiltret, pos.10: Länk
Du ser ju ut att ha ett kontaktstycke som inte hittat sin plats liggande.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Glöm det förresten. Tittade på bilden igen och såg brytaren under det lösa kontaktstycket :)
är de inte där påfyllningsröret ska sitta , har fär mej att de sitter bakom höger strålkastare?

sc
217
scalare
325 coupé -07
Borde kanske ha skrivit, som några redan listat ut.. Attdenhär burken sitter på höger sida bakom strålkastaren...

Vette fasiken vad det är som ska vara där.. Någon som har lust att dra en bild på era bilar ? :)
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
säckerhets ventil nr 13Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
WAN: Det gällde en E39:a nu, men din länk gav ändå en ledtråd. Kan nog vara en säkerhetsventil som saknas. Den är ju inte upptagen som artikel för E39:an, men den kanske ingår i torkfiltret. Är gängorna intakta borde det gå att sätta i en. Plötsligt var min tidigare tanke att bara plugga hålet inte så genial längre :)
kommer i håg att på 528an jag hadde innan satt där ett ca 15cm långt rör med en svart skruvhatt, med någon form av ventil under.

vad den va bra till har jag ingen aning om då jag alldrig hadde problem med ACn, kommer i håg att den va i vägen när jag bytte strålkastare.

Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Ma1445M

Du kommer ihåg rätt.

Länk
Länk

Svekke
sc
217
scalare
325 coupé -07
Underbart, då borde man helt enkelt kunna plugga dethär hålet då, då det bara är en påfyllningsplats?

Lär nog få bli en fullagning avdenhär acn helt enkelt...

Är detta rör på lågtryck / högtrycksidan?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
du måste väl ha en säkerhetsventil där?Länk
påfyllningsröret är det som ska gå upp ifrån torkfiltret som sitter där under. Troligen behöver du påfyllningsröret för att fylla på acn ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.