|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag vill bara veta hur krånglit det är igentligen att meka o skruva med en 750? Jag har hållit på mycket med bilar, så skruv vana har man. Hörde av en polare att om man skall byta tändstift i en sån, så måste man typ plocka ur motorn? Vet ej om detta stämmer... MVH Fredrik B | |
| Nej nej, inte behöver du det. Trångt är det, o lite mickel, men har gjort det några gånger nu utan större problem. Tycker själv att det är ganska lättsam att skruva med, finns betydligt värre bilar. | |
|
Som sagt, trångt kan det vara så man kan få plocka bort ett och annat innan man kommer åt det man vill åt (gäller i allmänhet). Mina händer är inte så stora och underarmarna är inte så tjocka så att byta tändstift är inget som helst problem för mig (t o m det innersta på förarsidan kommer jag åt utan problem). Bäst görs det med BMWs originalverktyg från bakluckan. |
|
|
jag har bytt stift på 40min. på min bil. Första gång jag byte tog det 2tim. Det enda du behöver ta bort e spolarv. behålaren på höger sida (pasagersidan altså) På den sidan kan du byta faktist på 15min. andra sidan 25-45min. Att meka med e32 v12 jo vad ska man säga tlx. byta insugspackningar=6tim. stödlager i kardan=2tim. bråmsar runt om 2,5tim. startmotor-bmw verk. debyterar för 8tim. osv.osv |
|
|
En mycket underhållande tråd från en medlem på forumet; Länk Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Det verkar ju inte vara så krångligt.. Det verkar ta lite tid med grejerna. Men det är inget prob. Jag har ju flera bilar som jag kan använda under tiden. Tackar för detta! Nu skall jag bara ha en först! Någon som vill bya sin 750 mot min Supra MKII -86:a? | |
|
Killen i länken som kaptenlöjtnant postar kan ju inte vara riktigt hundra :-) Håller med det mesta som skrivs, inte märkvärdigt att serva och fixa själv. Trångt och mycket av allt utom svängrum är väl så man kan sammanfatta det. Men en del elfel även i de här lite äldre 750ina kan vara frustrerande även om man är rutinerad. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Gt: Ap måste väl göra ett reportage när "tok"-bilen är färdigställd?! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Finns fortfarande en realistisk plan att den skall startas relativt snart iaf. Den första planen var ju att det skulle vara klart innan midsommar. Men...... -det var 2005, vi trodde det var rimligt, som vanligt skenade planerna till en helrenovering av motorn och nu när hårfästet sitter några cm högre, och färgtonen ovanför den knappt hopväxta fontanellen går mot det gråa så vågar man ju inte säga så mycket längre. Projektet liger ju ute på diverse forum, men inga uppdateringar på ett tag. Men snart så kommer nog en V12a att passera det fyrsiffriga i vridmoment iaf.... Går det att få i 2 turboaggregat i denna motor, -hur svårskruvad kan den vara? *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.