|
|
|
|---|---|
|
Tänkte försöka ge mig på att tona framrutorna själv,men vet inte riktigt vilken teknik jag ska använda mig av.. Kan man köra en hel film på hela rutan,eller ska man dela upp den i mindre delar? tänkte att man kanske inte behöver göra det eftersom rutan är så pass plan? Tänkte iaf pröva att göra själv,går de inte bra så lämnar jag inte den. Någon som har tips på återförsäljare med bra film? vill inte ha någon biltema-film lr liknande.. Ett ställe här i närheten tar 1200:- för framrutona så det kanske ändå är värt att lämna in den där då jag antar att en bra film kostar en slant? | |
|
Det är värt varenda spänn att låta proffsen sköta det samt har dom troligen en ljus film som KANSKE är i närheten av OK på främre sidorutorna..(så surt när du får föreläggande att ta bort det igen vet du...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Det va de som tanken var med det hela,att det är lite surt att lämna in den och betala en del som man kanske dagen efter om man har otur blir tvingad att dra bort... Men någon som vet vad man får ge för en lite bättre solfilm? är det inte allt för dyrt så kan man ju prova iaf.. Sen vill jag inte ha så pass ljus toning så det knappt syns att det ligger en film där. |
|
|
Jag gjorde detta i helgen faktiskt! Jag har tidigare tonat med biltemas tunna skit film på en Sierra och det blev skit.. sen på en Saab ja hade provade jag med biltemas lite tjockare film (den man kan ta bort och sätta tillbaka) och den var faktiskt mycket enklare och blev snygg.. Men i helgen så var det dax för BMW'n och då tänkte jag att det går ju fan inte att klämma på biltema film på den. Så jag köppte färdigutskuren (Pre Cut) film från Solfilmsmontörerna. Länk Den kostare 1.600 spänn för fem rutor bak och var väl inte helt enkel att få dit men det blev faktiskt snyggt! Mycket skönt att slippa skära filmen och så är den dessutom buktad så den följer rutorna perfekt. Men om du nu hade fått ett pris på 1.200:- för att få det fixat så hade jag nog tagit det! Men då var det bara för två rutor kanske? Hursomhelst så blev resultatet så här. Länk Lite svårt att se på bilden kanske men det är den enda bilden jag har sen efter toningen... =) Men jag är helt nöjd med resultatet. Men man bör vara två pers!! Själv hade jag inte klarat det.. |
|
| Ser riktigt bra ut - i var fall av bilderna att döma! Bra jobbat! =) | |
|
Så mycket bra ut! Kollade in sidan där du köpte dom...verkar inte finnas något färdigskuret till framrutona..?! man kanske man beställa det igenom dom,men då lär det kosta lite extra. Ja precis,1200:- var bara för framrutona. |
|
|
Att det inte finns färdigskuret till framrutan beror helt enkelt på att man öht INTE får tona de främre rutorna! Det som är fabrikstonat ligger redan så nära gränsen för vad som är tillåtet (i Sverige) att i princip även en helt klar film gör att man passerar gränsen för det tillåtna. Om du söker här kommer du att kunna läsa nästan oändligt med inlägg om detta ämne :-) Misstänker att om du har en tonad FRAMruta kommer Bosse Batong att bli mycket förgrömmad på dig om han stoppar dig. Hade förut lite tonade främre sidorutor och blev stoppad. Skulle i princip varit tvungen att ta bort detta på ort och ställe men slapp därför att han fick sticka iväg med blåljusen i nåt annat viktigare ärende. Slapp mao att ta bort. Har en kompis som desstuom är chef på en Bilprovning i stan och han säger att dom är väldigt petiga med detta när man besiktigar bilen. Det ska verkligen vara PROFFS som gjort det för att dom inte ska se det.... Så även om jag håller med dig att det kan vara snyggt med mörkare främre rutor, inkl framrutan, så är mitt tips: spar pengarna till nåt annat skoj. Det kommer inte dröja länge innan du måste ta bort det hela och dessutom risken att få nån böter enligt nån mysko § borde vara rätt överhängade. Just my humble opinion... Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.