|
|
|
|---|---|
|
Har nu så gott som bestämt mig. BMW 328 Cab, men tycks ju inte finnas en enda "jävel" som passar in i min kravspecs. -M-optik (helst fullt ut, men inte helt nödvändigt) -AC (helst ACC) -Sportstolar (helst skinn) -Helaut. sufflett (osäker om det finns något annat) Fälgar spelar mindre roll (för visst kan jag stoppa på M135-puckarna från min E46 utan problem? Färg är ju såklart lite lurigt både interiört och exteriört - men hittar ändå inga objekt som känns intressant. Prisbild: egentligen är tak 80k, men visst går det att överskrida en smula för rätt bil. Ska det behövas? (söker på 50-110k på blocket) Helst inte söder om Sthlm (har 80 mil dit, det räcker). Länk - lite för dyr enligt mitt tycke - och åker jag till Skara måste jag ju ha x antal objekt som reserver. Länk - har jag kikat på - gillar den - men sufletten beter sig underligt. Är jag en dålig sökare på blocket eller vad är det frågan om? | |
|
mja.. 99 är för mkt helt klart. men det är juh milen som är grejjen på den.. 8000mil.. om du bara ska köra den på sommaren.. och snittar säg 1500mil. kan du köra 4 år och fortfarande ha en med lägre mil än många andra. det är alltid nåt som håller värdet bättre.. samt att slitdelar osv inte är på g än, det kan bli dyrare med den andra i längden, för sååå mkt skiljer det inte mellan dom i pris. den för 83 går juh att pruta lite på såklart, rätt mkt om cabben beter sig konstigt (inte gratis om nåt allvarligt är trasigt). den för 99 måste juh ochså gå att pruta på.. iomed avstånd och att det inte är hellätt att sälja e36or idag. /mvh jocke Audi A6 2.7BiTurbo Quattro Avant Sportline -02 |
|
|
Ingen av dem har nackstöd bak samt överrullnigsskydd, skulle inte köpa en öppen bil utan det! Det är inte M-speglar som sitter på den för 99 utan något annat jox. Den för 83 har fel sidoblinkers samt inte M-baken. Spontant så tycker jag båda verkar vara snikutrustade. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Nackstöd och överrullningsskydd?? Har dels inte tänkt sitta bak i min egen bil och har inte heller för avsikt att volta... Vad gäller speglarna så ser jag också det nu - å andra sidan är ju inte nya speglar någon jätteinvestering. Den för 83 - som står i samma stad har inte full M-mundering nej - blinkers är nå eftermarknadspryl. Fel sidolister är det också. Men trots allt så är speglarna och fronten det jag anser vara viktigtast. Vi får se... svänger fram och tillbaka - kanske ska man satsa på en E46 330 ändå. |
|
| Tackar för input dock! | |
|
"och har inte heller för avsikt att volta..." Så säger väl alla ;), få som vill volta. Tycker den för 83´ såg snygg ut, men hur beter den sig underligt? En 330 cab är en underbar bil, men för att få en fin är det nog nämre dubbla priset som gäller. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Ja 330 cab - då får jag sälja min nuvarande. 83:an är kanonsnygg, inget snack om saken. Vad gäller sufletten så måste man hjälpa innertaket när man cabbar ner (vet inte så noge exakt, räkte att vända sig om och hjälpa lite med handen. (nån gummisnodd som inte drog till sig innertaket på rätt sätt? När den cabbades upp igen så var det något som gick galet - och enligt säljaren inget som hade hänt förut, det brukade funka smärtfritt annars. Tror det var "locket" som inte ville falla på plats riktigt innan han satt ner bakrutan så att säga. Känner ju säljaren av denna kärra - och han vill egentligen inte ens sälja till mig ifall något dolt fel uppkommer framledes. :) |
|
|
Dem saknar även sidoairbag. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Nytt objekt på G. Dessutom i samma stad - ser jag osm ett plus. -96, 12000mil, M-pkt från fabrik, 18" fälgar, ej helaut. cab (men den fungerar enligt uppgift), svart och svart helskinn (dock ej sportstolar). Han har inte ens hunnit skicka ut den på blocket ännu - men han tänkte begära 82k (sa att han inte är i behov av att sälja utan bara säljer om han får det...) När jag köpte min E46 ratade jag alla bilar utan sportstolar - men då denna i övrigt verkar vettig vid en första anblick kankse man kan kompromissa? Förutsatt den är väldokumenterad och har samma skick som den såg ut att ha när jag passerade den häromdagen (såg riktigt fräsh ut). Betingar den ett värde om 80-82tkr? |
|
| Det framkom inte när jag pratade med honom som hastigast huruvdia den har airbag, sidoairbags, nackstöd back eller överrullningsskydd. | |
|
Jag kan inte hjälpa det men jag tycker skyddet är oehört viktigt, framförallt i en öppen bil. Priset är svårt att säga något om utan att ha sett bilarna. Jag skulle tex aldrig släppa min för under 100! ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Men din ser ju ut att vara lite "utöver" det vanliga. Snygg är din alla gånger. | |
|
Tackar, jo, den är väl i helt ok skick om man är petig. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.