|
|
|
|---|---|
|
Tja!. funderar på att byta till mig en e36 m3 cab, men kan inte så mkt om dessa motorer och karosser, nåt spec man ska kolla på?. detta är bilen ifråga:Länk /mvh jocke Numera Jeep ägare. | |
|
Några grejer som jag - som ägt en dylik - hade börjat med att kolla: - Är det torrt kring vanosen, inget oljeläckage? - Tar kopplingen distinkt? - Är synkringarna OK - inget skorrande? - Funkar suffletten som den ska? - Känner nuvarande ägaren till regeln "85 grader/3000 rpm"? Förutom dessa saker gäller det vanliga med servicebok, däck, bromsar, test av fullt styrutslag mm. |
|
|
Jag har info om denna bil om det är som jag tror, att den gått i Gbg. PMa för info. //AL |
|
|
Eller så tar man kontakt direkt med mig. - Är det torrt kring vanosen, inget oljeläckage? - Inget oljeläckage. - Tar kopplingen distinkt?- Koppling är helt ny. - Är synkringarna OK - inget skorrande? - Lådan är distinkt utan några glapp. - Funkar suffletten som den ska? - Är i utmärkt skick. - Känner nuvarande ägaren till regeln "85 grader/3000 rpm"? Har ägt ett antal sportbilar så jag är mycket medveten om att motorn ska bli varm innan man överstiger 3000rpm. Förutom dessa saker gäller det vanliga med servicebok, däck, bromsar, test av fullt styrutslag mm. Men som sagt. Ta kontakt med mig via mejl eller tele så ska jag ge dig all info som du vill ha. Mvh Markus |
|
|
Hej Markus!. Ja, jag ville bara ha lite tips på vad man ska kolla på, om det är några speciella svagheter osv, eftersom jag inte haft att göra med m3ans motor eller chassies så mkt. var inte för att få reda på nå fuffens eller så. bara att säljaren inte alltid är helt objektiv om du förstår vad jag menar, så lite tips kan aldrig skada. men som sagt jag har fått all info jag kommit på att fråga av dig. /mvh jocke Audi A6 2.7BiTurbo Quattro Avant Sportline -02 |
|
| Bilen ser ju kanonfin ut på bilderna men kolla upp den enligt konstens alla regler. Importerad nyligen så den kan ju vara importerad för att tjäna pengar på om det inte är samma ägare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.