AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
762

FAN! är jag den enda som fått dörruppslag på min M3:a?? :((

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Om jag skulle komma på den JÄ**LN! som slog upp sin dörr i min bil....
Setnskott och dörruppslag förttar en del av glädjen med att ha fin bil...andra drabbade? låt oss dela varandras börda! ;)
/K
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Mm, för j*****t. En pundare utanför Max slog upp sin risiga Volvo 240 dörr... Den djäveln smet efter att ha sett mig i ögonen och efter en registerkoll konstaterades det att bilen var omskyltad!!!
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Jag satt i bilen en gång när en jävel slog upp bakdörren i farsans bil. Visserligen en Volvo 740, men det blev ju en repa och en liten buckla. E28:an däremot har klarat sig bra med bara en "parkeringsbuckla" på 15 år!
Jag har inte bil ännu. Men när jag får det och någon hade gjort det på min då förhoppningsvis fina 325:a hade jag fann ta mig kört efter den fan om han smitit.

Mr M Power
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
fick en dörr uppsläng i sidan när jag ägt min förra bil (porsche 944) i 1 dag...
skällde ut kärringen i fråga i 5 minuter å sen drog ja iväg sur som fan

om något sådant händer mej igen skulle jag kräva personen i fråga på pengar till plåtjobb och omlack... 5000:- här å nu. har dom inte de på sej (antagligen inte)
tar man körkortet ifrån dom... å spar de.

så skulle jag göra... hoppas ja...
men då lär man nog va rätt stor å stöddig... tur att man e de :)

/Jonas (aggresiv idag :)

St
61
StratUS
318i -88
Den 9 juni fick jag min Z3 repad över hela huven. :(
Två veckor senare var det en repa på passagerar dörren. :( Jag önskar att jag fått tag i personen/personerna, men det lär väl aldrig hända. Man undra ju vad som driver någon till att gör detta!Flytta aldrig till Sthlm om du e rädd om bilen(Inner Stan). Nu har jag garage o det e dyrt som fan. :(

Men BMW i Bolmora gjorde ett jätte bra jobb så att det syns inte att den är om lackad. :)

Tips: Ta en bilplus försäkring, det gjorde jag och slapp den andra annars obligatoriska självrisken. :)
Slipper även självrisken vid viltolyckor...

\H

No Guts No Glory
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Hej på er...

När jag ska parkera så tänker jag mig för mycket... Kolla vart du parkerar bilen, själv parkerar jag jämte dyra bilar eller nya bilar.. Det har funkat för mig de senaste 5 åren....

Vem fan vill ha sina nya eller dyra bil repad???!! det kan hjälpa att tänka så...
Ok, nu bor jag i Halmstad så det kan vara lite lugnare, men jag tror att det funkar vart man än kommer...

Längst ränder vinner...
Jupp, man tjänar klart på att vara paranoid när man parkerar... Själv så brukar jag undvika att parkera brevid bilar med barnstolar. Minibussar är också en typ
av bil som jag aldrig står brevid.

Något annat som är sjukt är att om man nu gör sig besväret att parkera på en ensam ruta 7 km från närmaste bil så kan man ge sig 17 på att när man kommer tillbaka så är det någon sällskapsjuk j-l som har ställt sig brevid...

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
hey!

jag ställer mej ofta över 2 rutor.... mitt på strecket emellan...
då håller man andra bilar på behörigt avstånd... :)

plus att man ju alltid retar nån jävla grå-sosse...

/Jonas

M3
82
M3CAB
E46 325ti '02
E46 M3CAB '01
E46 ALPINA B3 '00
Enda sätet att minimera risken för sabotage på bilen är att alltid parkera på mitten strecket av 2 rutor eller om det inte är möjligt, sikta in sig på några bilar som ser så ny som möjligt ut och parker bredvid dom. Nattetid i stockholm är ett garage ett måste.
För ett ett par år sedan ägde jag en Mazda och brukade parkera på gatan, vid ett tillfälle kom jag ut och då låg 2 killar och brottades på min motorhuv, en annan gång hade jag spring(!) märken över hela bilen...
ch
212
chris
330 coupé -02
mmm, det värsta är att dom j......a som skickar upp dörren brukar ju bara dum-stirra på en, när man typ talar om att hela släckten ligger ifara.
Funderar själv på att köpa en sprillans, jag tror jag sparkar in ena dörren så slipper jag vänta, det tar ju ändå bara dagar innan nån annan hjälper en.
No
91
North.D
330D Touring -06

nån som slog upp sin dörr på min nyputsade bil förra veckan!!
inge roligt alls..
Jag ägde en 318 för några år sedan. En morhon när jag kom ut hade någon dansat på mitt tak med leriga skor. 2 stors buklor på kanten till takluckan som inte gick att göra åt.... Inge kul alls..

/John

*****Porschepower*****
Satt häromkvällen och väntade på min flickvän utanför hennes hus i min i övrigt repfria M3, så när som på ett litet stenskott på huven. Tll saken hör är att vi jyust blivit tillsammans, ni vet, så där satt man måste "ställa sig in, framförallt för hennes två överbeskyddande bröder... då en av dem kommer gåendes förbi mig med hunden, som -så klart- hoppar upp och sätter klorna utmed hela dörren när han ser mig... Brodern gör inget, utan konstaterar stolt; -Vad glad han blev, han känner visst igen dig....Vad gör man ??? Skriker; dra bort hundjäveln ditt jävla spån, och grusar alla chanser att bli accepterad av familjen??? Nej...Han frågar; -det blev inga repor....eller?? man går ut , säjer -oj då.. Äh, det är kanske ingen fara, det går nog att polera bort (trots att primer färgen syns genom 7 tyyydliga repor) Fan, man är bra drabbad ibland... Min egen hund har fö. aldrig varit närmare bilen än två meter, det lärde jag honom NOGA... MVH

Philip
jannebmw
gör som jag och en polare det var ett par sossar som slog upp dörren
på polarens m3
inga problem vi repade den runt om och drog in ett knä i dörren
Våld hjälper visserligen ibland...
Kör just nu en Nissan Primera GT, efter jag haft den i två månader råka jag ut för 3 smitningar, bucklor från påbackning tror jag, nån som kört in i mig vid P plats (långa sår), plus en repa av förmodligen båtvagn, börjar mer och mer likna attentat...
Bleva också kvaddad av långtradare i kompisens nya Corrado... Men jag har tur i kärlek.
Jag fick några smårepor på min framskärm efter att ha ägt min bil ett par veckor... undrade var de kom från... sedan såg jag en unge som ställt sin cykel mot en bil på samma plats där jag stått... :(

På min pappas V90 när den var sprillandes ny var det någon som skrapat av skorna mot bakre kofångaren (lackerade)... En annan gång var det någon som drog i med en cykelpedal i främre stötfångaren...

Det verkar som man inte kan ha saker i fred... ibland spelar det ingen roll hur man än försöker så är folk oförsiktiga med andras grejor... att ställa sig bredvid andra fina bilar är ett bra knep, men ibland kan det vara värre också, är det barnstol i den kan man nästan garantera en bula i dörren, likadant om det é en företagsbil.

Tyvärr är den bistra sanningen den att man antagligen aldrig kan gardera sig mot repor/ andra skador hur rädd man än är om bilen om man parkera utanför ett garage... ;(

Har ibland funderat på att sälja bilen och köpa en skrothög... :/

Björn
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Stod och borstade tänderna en morgon och hör ett knakande ljud utifrån samtidigt som flickvännen ropar "Vad gör hon!". Rusar ut i köket och ser grannen i sin gamla rostiga 240 plocka med sig halva bakre kofångaren på min gamla 850 (Volvo - jag vet, jag skäms ännu...). Kärringjäveln försöker sedan baxa sig bort från min bil och lyckas då göra ännu mer skada. Först står jag bara och gapar, men sedan sliter jag på mig skorna och springer ut och frågar vad i helvete hon sysslar med. Hon stammar då något otydligt och börjar sedan försöka argumentera om att jag hade parkerat så "konstigt". Då frågar jag om hon överhuvutaget har körkort eller bara är helt och hållet dum i huvet. För att göra en lång historia kort - kärringen försökte via sitt försäkringsbolag hävda att allt var mitt fel (!), men hon åkte till slut på att betala hela kalaset. Det visade sig också att hon åkte omkring i en obesiktigad och oförsäkrad bil (he, he). Detta är tre år sedan. Kärringen har precis i dagarna krockat sin "nya" Corolla". Undrar vem fan hon backat på den här gången...
heda
Usch ja, världen är full av dårar fy faan
fick härom veckan röven intryckt på bilen, ingen lapp inga vittnen bara att slanta.

vilka mått använder dom när dom ritar nya p rutor
det är ju som gjort att få en dörr i sidan, alldeles för små.

faan för smitare..........
LÅt bli IKEAS p-platser... de är extra små för att få in extra mycket barnfamiljer... :/

Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.